My New Install !!

Wild Dog Adventure Riding

Help Support Wild Dog Adventure Riding:

Bike_Buddies

Race Dog
Reaction score
104
Bike
KTM 990 Adventure
Kewl - dankie vir die terugvoer. Ek sien die batterye het gou die geyser warmgemaak tussen 4 en 5 vanoggend☺ Yebo
Die PV dips by 0800 en 09:30 is seker wolke, en teen 11:30 was die batterye volgelaai. Jy lees reg (y)

In Kaapstad het ons 'n opsie om surplus energie aan die Stad terug te verkoop. Kan die sisteem gestel word dat slegs sonpaneel krag terugverkoop word? Anders druk hulle heeltyd die batterye in die rooi, wat verkorte batteryleeftyd tot gevolg kan hê? Soos ek verstaan sal alle extra krag terug gestoot word mits Jou batterye 100% vol is, so Ja, net son krag sal terug gegee word

1663328777166.png

Jacobsroodt

Race Dog
Reaction score
80
Bike
KTM 1090 Adventure R
Een ding waaraan mens tydens installasie moet dink vir die toekoms, is die laai van EVs by die huis. Elektriese voertuie is 'n realiteit en as mens hulle met jou sonpanele kan laai sal dit baie help.

sidetrack

Gentleman Dog
Reaction score
583
Hoe betroubaar is die inverters en die waarborg priode ? Die outjies is nogal duur en vol elektronika.

Bike_Buddies

Race Dog
Reaction score
104
Bike
KTM 990 Adventure
Hoe betroubaar is die inverters en die waarborg priode ? Die outjies is nogal duur en vol elektronika.

Soveel verskillende makes en models ..

As hy werk is daar nie veel wat gedoen moet word nie ...

Daar is baie vereistes waaraan voldoen moet word en vervaardigers kan maklik sien as iets fout gegaan het weens onskunde met installasie ..

LoopSoosStroop

Race Dog
Reaction score
15
Bike
Honda CRF-250 Rally
Ek wonder wat dink daai slimkoppe by die mislikepaliteit as die metertjie nou elke maand stilstaan....?

Neo_za

Race Dog
Reaction score
59
Bike
Suzuki DL 650 V-Strom
Ek wonder wat dink daai slimkoppe by die mislikepaliteit as die metertjie nou elke maand stilstaan....?
Hulle dink die meter is gebreek en skyf jou maar elke maand wat jy voorheen gemiddeld gebruik het. Voor jy weet skuld jy hulle R50k:ROFLMAO:.

RTFM

Pack Dog
Reaction score
25
Bike
Honda XRV 750 Africa Twin
Rainy/cloudy days only affects the power output of the solar panels by a small percentage. I have not seen a drop of more than 25% except in extreme conditions and that was very rare.

That is not my experience. A few days ago we had a rainy day, no sun at all. My panels produced 2.8KW for the day.
Today a nice sunny day, some clouds in the afternoon. Yield was 19,4 KW. A full sunshine day should produce more that 20KW.

I have 18 x 250w panels, which is 6 years old.

We washed the panels this morning. Last wash was 16 months ago. Previous highest yield since December 2021 was 17.5KW. A frequent wash should be high on the agenda.

Serf

Race Dog
Reaction score
4
Bike
KTM 990 Adventure
Wie het jou installasie gedoen en het jy al die toerusting by hulle gekoop ook?

Mange

Puppy
Reaction score
0
Bike
Yamaha XT 660 Z
This has been a good read, I am VERY new to the solar setups etc and still trying to do my homework so that i can one day tell Eishkom to F&^%# off.
Quick question I see the amount of panels you have installed = 8460 watts and on good days your producing close to 7000 watts - Is the difference just lost due to efficiencies etc?

bg

Pack Dog
Reaction score
329
Bike
Honda CRF-250L
This has been a good read, I am VERY new to the solar setups etc and still trying to do my homework so that i can one day tell Eishkom to F&^%# off.
Quick question I see the amount of panels you have installed = 8460 watts and on good days your producing close to 7000 watts - Is the difference just lost due to efficiencies etc?
Losses due to suboptimal mounting of panels, (orienatation, angle to horisontal), heat (production decreases with heat), conversion from DC to AC and back, typically 20 to 25%

m0lt3n

Grey Hound
Reaction score
176
Bike
KTM 990 Adventure
That is not my experience. A few days ago we had a rainy day, no sun at all. My panels produced 2.8KW for the day.
Today a nice sunny day, some clouds in the afternoon. Yield was 19,4 KW. A full sunshine day should produce more that 20KW.

I have 18 x 250w panels, which is 6 years old.

We washed the panels this morning. Last wash was 16 months ago. Previous highest yield since December 2021 was 17.5KW. A frequent wash should be high on the agenda.
6 years old....have you noticed a decrease in efficiency of your panels?

Is your batteries also 6 years old? Any efficiency drops there?

I am trying to see about this 10yr story, if it will really be necessary to replace batteries every 10yrs...

bg

Pack Dog
Reaction score
329
Bike
Honda CRF-250L
I am trying to see about this 10yr story, if it will really be necessary to replace batteries every 10yrs...
I doubt that we will have the same technology, there is already talk of alternatives to lithium.