Tribute to my old man.

nemodakar

Race Dog
Reaction score
12
I do not know whether this is the right place to post this, but after todays flying, I need to post this somewhere.

this old dude did many weir and wonderful things, I recon you could in those days if you had the money. he flew in the war, came back married my mother 14 years his junior and work for his father, starting Blake's bricks in Stellenbosch. That would eventually become Corobrick.

Long story short, in about 1958, they decided they need to get away from being the mayor's family so they built themselves a boat, to spend like a week at sea, at a time.

So they built the St Valentine on Papegaai berg in Stellenbosch. Our home farm as my grandfather was living on Oude Libertas.

During 1990 my dad's health was deteriorating rapidly and he wanted to see their boat 1 last time. My sister found it being refurbished in Houtbay.

The first picture was taken in Hermanus.

The last one is of the old man before his last by past op at about 70 some odd years.

Attachments

• IMG_20210508_0022.jpg
    IMG_20210508_0022.jpg
    126.6 KB · Views: 0
  • IMG_20210508_0021.jpg
    IMG_20210508_0021.jpg
    145.7 KB · Views: 0
  • IMG_20210508_0019.jpg
    IMG_20210508_0019.jpg
    126 KB · Views: 0

roxenz

Grey Hound
Reaction score
31
Bike
Yamaha Super Tenere
Awesome! That trawler shape would have been great for chugging along. Enjoy the memories nemodakar.

PS. As a young, inexperienced 1st year student, I remember feeding the vineyards at Oude Libertas after imbibing too much cheap red...☺️

2StrokeDan

Worshond
Reaction score
161
Bike
KTM 690 Adventure
In the late 60's and early 70's we spent a lot of time around Blake's bricks, with the Wepeners and one of our best buddies, Hennie Loubser, who's dad worked at Blake's.
Hennie lived in the Blake's house nearest to the train track, one of the other houses in that little row was occupied by the Cronje's.

These houses were where NTT Volkswagen, Supreme upholsterers and Consul glass is today

nemodakar

Race Dog
Reaction score
12
In the late 60's and early 70's we spent a lot of time around Blake's bricks, with the Wepeners and one of our best buddies, Hennie Loubser, who's dad worked at Blake's.
Hennie lived in the Blake's house nearest to the train track, one of the other houses in that little row was occupied by the Cronje's.

These houses were where NTT Volkswagen, Supreme upholsterers and Consul glass is today
Danie jy sal nie glo as ek jou vertel, die oom wat my pa hulle se trokke gereel het, die blou MAN's, ek dink hulle het in die huis naaste aan die stasie gebly.

So 40/42 jaar gelede, sit aan tafel by n gesin wie se plase ek bestuur het op Patensie, so begin die man se vrou my na vra oor waar ek van daan kom. Toe ek nou die storie klaar vertel het, begin sy my haar storie vertel, hoe sy op my pa se skoot groot geword het en hoe my pa en oupa die trokke aan haar pa verkoop het vir n appel en n ui toe hulle uit verkoop het. Ek dink die oom het op ou laas op Paarl gaan woon en die seun of seuns doen nou nog trokke.

Jy sal die huis op Papegaai berg seker onthou, dit is waar ek die eerste paar jaar van my lewe deur gebring het.

2StrokeDan

Worshond
Reaction score
161
Bike
KTM 690 Adventure
Danie jy sal nie glo as ek jou vertel, die oom wat my pa hulle se trokke gereel het, die blou MAN's, ek dink hulle het in die huis naaste aan die stasie gebly.

So 40/42 jaar gelede, sit aan tafel by n gesin wie se plase ek bestuur het op Patensie, so begin die man se vrou my na vra oor waar ek van daan kom. Toe ek nou die storie klaar vertel het, begin sy my haar storie vertel, hoe sy op my pa se skoot groot geword het en hoe my pa en oupa die trokke aan haar pa verkoop het vir n appel en n ui toe hulle uit verkoop het. Ek dink die oom het op ou laas op Paarl gaan woon en die seun of seuns doen nou nog trokke.

Jy sal die huis op Papegaai berg seker onthou, dit is waar ek die eerste paar jaar van my lewe deur gebring het.
Ja, dis definitief ou Oom Loubser. Hy had 3 seuns, Richard, Jannie en Hennie, wat tussen hulle 3 meer as 100 jaar diens by Barlows Caterpi;;ar het.

Hennie is nou nog diesel werktuigkundige op die CAT-enjin trawlers op Laaiplek.

Ek onthou die Papegaaiberg huis goed, dit is waar die Wepeners in my tyd gewoon het.

Ons het baie gespeel in die tabaklande, daar waar Plankenbrug industriele area vandag le.

In die Kromrivier gespeel en sink-kanoe geroei, vandag noem hulle dit die Kakrivier. Gooi n lewende padda in daai rivier en hy vrek voor hy water tref.