When a motorbike becomes more than just a bike.

Wild Dog Adventure Riding

Help Support Wild Dog Adventure Riding:

dirt rat

Race Dog
Reaction score
55
Bike
BMW G650 X-challenge
Reading posts regarding the pro,s and cons of this bike vs that bike etc I have come to wonder how many riders own and ride bikes that mean more to them than the sum of it's parts.
When I look at my bike it is the memory of thousands of kilometers that I have experienced -  hot-cold-dry-wet-hard and easy and stunningly beautifull rides -some with friends and many on
my own that makes me realise that a machine can become a trusted friend. I am fortunate to be able to afford any of the new models available but find it incredibly hard to justify the purchase
of a new bike when the one I have has served me so well.
So I will ride and keep my bike untill either of us can ride no more and the memories will never fade. 

TheBear

Bachelor Dog
Reaction score
943
Bike
BMW R1200GS
Nah.  To me a bike, like a car is a piece of machinery.  I have no emotional attachment to them.  When the itch come, I change.

Gerard

Teelhond
Global Moderator
Reaction score
398
Bike
Yamaha XT600
My DR 750 is like that. Its a piece of crap, and if I had any sense I'd drop it off the harbor wall. But I can't... Its just a great bike to ride and it goes like stink. It has soul.

Buffel

Race Dog
Reaction score
1
Bike
BMW R1200GS Adventure
Buddy!!! YES...............I can afford the 2015 GSA!!! NO PROBLEM!!! And yes to some people its a piece of machinery!! And that is OK!!!!! FOR them! Each to his own!!...................For me the "BUFFEL"is NOT just a piece of machinery!! He is my BUDDY!....My companion!!! He gives me pleasures nothing else can :patch: :patch: I luv my Family :thumleft: Please believe me ....BUT :peepwall: :peepwall: He has served me well!!! No issues ever! Wanneer ek daai starter button druk weet ek die "BUFFEL"gaan lewendig word! HY het my nog NOOIT teleur gestel nie!! Ek kyk agter HOM en hy kyk agter MY!!! Ons IS!!!!! Happyness! And I have taken the same view as you!!! AS long as I Can I WILL mount the "BUFFEL"and if any of my Familie think there will be a NEW TOP of the range bike be to inherit   Sorry................Only the "BUFFEL"WILL be up for grabs :patch: :patch: :patch: :patch:!

dirt rat

Race Dog
Reaction score
55
Bike
BMW G650 X-challenge
Harry dis wat ek bedoel -maak nie saak wat jy ry -maak saak of jy ry.

Buffel

Race Dog
Reaction score
1
Bike
BMW R1200GS Adventure
dirt rat said:
Harry dis wat ek bedoel -maak nie saak wat jy ry -maak saak of jy ry.
I have doen about 100 000 km on Harry 1.................Now about 55 000 km on Harry 2!!! Harry 1 I bought second hand just to make sure I want to do this biking thing!.............When I was sure I bought Harry 2 :thumleft: N uit die box.....GSA! Ek ry nie die keyboard nie :patch: :patch: :patch: EKKE ry vir Harry!!  ONs travel saam elke more werk toe!!! Maar so 2 maal n jaar vat ons 2 die pad!!! Net so dat die kerel nie lui raak nie!! Ons het nou al Noord Kaap n paar maal gedoen..... ons het reg om SA oppie "RED LINE"in 8 dae gery! Ons het Swaziland....Lesotho....Nam en orals gery!! ONS sien ons pragtige land!!! Ons ruik hom ...ons voel hom :thumleft: Ons ontmoet nice mense :patch: :patch: Of dit nou grond of teer is!!! NOT IMPORTANT!!! Be there and enjoy :thumleft:

Welsh

Grumpy Mutt
Reaction score
550
Bike
BMW R1150GS
Not sure of details, but I have been riding the GSV since before the forum existed, we have memories...

There is one more in the frame than in this pic... all from the GSV

Been Places

Buffel

Race Dog
Reaction score
1
Bike
BMW R1200GS Adventure
Welsh said:
Not sure of details, but I have been riding the GSV since before the forum existed, we have memories...

Been Places

EKKE onthou daai lyfie en looks vannie BASH!!!!!!! :peepwall: :peepwall: :peepwall: :peepwall:

2wdrift

Race Dog
Reaction score
1
Bike
KTM 950 Adventure S
Ek voel die selfde oor my XR650R, daar is beter en vinniger bikes daar buite, en meeste sal lekkerder ry as die ou eksaar maar hy het persoonlikheid.

Maar sekere bikes het nie vir my daai konneksie nie.

Draadwerk

Grey Hound
Reaction score
0
Bike
BMW R1200GS Adventure
As jy eers baie werk ingesit het en ure spandeer het met inspanning, en agterna kan smile en lus wees vir nog, dan is die band meer as net 'n fiets.

As jy in die garage kan sit en net kyk sonder enige rede, al is dit 11 uur die aand, dan is dit meer as net nog 'n fiets.

As jy kan opklim en ry sonder moeite en elke keer as jy stop na 'n hele dag se stof en ry, en nog lus kan wees om onmiddellik weer te ry, dan is dit meer as net 'n fiets.

VaalBaas

Grey Hound
Reaction score
152
Bike
BMW R1200GS HP2
Draadwerk said:
As jy eers baie werk ingesit het en ure spandeer het met inspanning, en agterna kan smile en lus wees vir nog, dan is die band meer as net 'n fiets.

As jy in die garage kan sit en net kyk sonder enige rede, al is dit 11 uur die aand, dan is dit meer as net nog 'n fiets.

As jy kan opklim en ry sonder moeite en elke keer as jy stop na 'n hele dag se stof en ry, en nog lus kan wees om onmiddellik weer te ry, dan is dit meer as net 'n fiets.

.....is hoe ek oor my HaaPee 2 voel :thumleft: en net soms wil ek hom net kyk, want ek is bang hy tel te vinnig kilos op :-\

Welsh

Grumpy Mutt
Reaction score
550
Bike
BMW R1150GS
Harry the Buffalo said:
Welsh said:

Been Places

EKKE onthou daai lyfie en looks vannie BASH!!!!!!! :peepwall: :peepwall: :peepwall: :peepwall:

There is less of it than there was  8)

Buffel

Race Dog
Reaction score
1
Bike
BMW R1200GS Adventure
Welsh said:
Harry the Buffalo said:
Welsh said:

Been Places

There is less of it than there was  8)
Leka ......MAN LEKA!!! :thumleft: I remember a thinner person ........SOME HOW :patch: :patch:

Welsh

Grumpy Mutt
Reaction score
550
Bike
BMW R1150GS
Harry the Buffalo said:
Welsh said:
Harry the Buffalo said:
Welsh said:

Been Places

Leka ......MAN LEKA!!! :thumleft: I remember a thinner person ........SOME HOW :patch: :patch:

Ja Ja, dropped 25kg this year.. so a bit baggy these days.... ::)

Buffel

Race Dog
Reaction score
1
Bike
BMW R1200GS Adventure
Welsh said:
Harry the Buffalo said:
Welsh said:
Harry the Buffalo said:
Welsh said:

Been Places

Ja Ja, dropped 25kg this year.. so a bit baggy these days.... ::)
Enige iemand  wat dat daai skaal se report lat drop!!! Het my respect!!! WEL!! done ! Buddy

0012

Race Dog
Reaction score
95
Bike
Suzuki DR650
4 wheels move the body.... wharra wharra...

vir lank nadat ek my s10 gekry het was ek eintlik nogsteeds lief vir my transalp 650.

maar soos die tyd aangaan en die (problem free) kilos opbou begin ek lief raak vir die s10.

ja bikes is special. om so ver van die huis af te wees en dis net jy en jou fiets.

beautiful

2StrokeDan

Teelhond
Reaction score
1,208
Bike
KTM 690 Adventure
I can most certainly not just sit and stare at my XT, it is simply too ugly, but I catch myself regularly walking past it and almost sub-consciously patting it's seat. :thumleft:

RobC

Not a bachelor.
Reaction score
257
Bike
Kawasaki KLR 650
2StrokeDan said:
I can most certainly not just sit and stare at my XT, it is simply too ugly, but I catch myself regularly walking past it and almost sub-consciously patting it's seat. :thumleft:
:thumleft:
I do not think I'll ever sell Shrek... we have had just to much fun together... :sip:

Reaction score
0
Bike
BMW F650GS / Dakar
Dit is my seun, soms werk ons, soms speel ons, soms explore ons en soms sit ons sommer net en gesels.  So, mnr 2Stroke, jy kan praat van alles maar ek wil nie 'n woord van jou hoor oor my vrou en kinders nie.