I am the night rider

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Rascal said:
Jis ou maat, bly om te sien jy geniet die 1150, ek verstaan nou hoekom jy die 640 verkoop het, sulke lang trips lol maar op die katoom se seat..
sal jou ou fiets kom wys na die nuwe facelift....
Cheers
Mike
:scratch: :dontknow:

Ha ha, so i open this thread and see this at the top of the page...
For those that were wandering where the name Red Adventure comes from, this was mine when I joined here.  :3some:

Attachments

• RA.JPG
    RA.JPG
    69.3 KB
oh yes, and that was on your iron butt run, to Upington & back in one day.

I think your current GS will do that trip even easier

Ek dink ek verstaan n bietjie  waar Wolfman se mindset vandaan kom. Jy kry ouens wat ry en meer van die groep ding hou.
Vir hulle is die kameradie en die "social" meer belangrik as die ry self. Die ouens doen nie sommer solo nie en verstaan nie die mindset waarmee ouens ry wat die ry as sulks meer geniet. Ek myself hou nie van group rides nie. Doen dit af en toe. Vir my is die ride 80% die scenery miskien 10% en die social miskien die ander 10%. My adventure biking is altyd op n budget en het ek my geld gemors as ek saam met n groep moet dawddle en elke 15 min moet stop vir smoke break of om te ooh-aah oor een of ander blommetjie of kaktus
plant. As ek saam met iemand ry wil ek net weet waar slaap ons vanaand en dan stoom ek op my eie spoed. Ek help graag ouens wat darem basies voorberei en toegerus is en indien seergekry het is ek bereid om my trip te beiendig om seker te maak die gevalle ou is oraait en geholpe. Ek is geen spoedvraat meer op n oorgewig 52 en wil ook nie he vinniger ouens moet vir my wag nie,dis net so k# k. Verstaan Wolfman se poste en dit is ook maar net sy opinie. Die forum sou vervelig gewees het as ons almal net n klomp ja broers  en saamstemmers was.
Jou trip Red Adventure is so reg in my kraal  :thumleft:

:ricky:

subie said:
Ek dink ek verstaan n bietjie  waar Wolfman se mindset vandaan kom. Jy kry ouens wat ry en meer van die groep ding hou.
Vir hulle is die kameradie en die "social" meer belangrik as die ry self. Die ouens doen nie sommer solo nie en verstaan nie die mindset waarmee ouens ry wat die ry as sulks meer geniet. Ek myself hou nie van group rides nie. Doen dit af en toe. Vir my is die ride 80% die scenery miskien 10% en die social miskien die ander 10%. My adventure biking is altyd op n budget en het ek my geld gemors as ek saam met n groep moet dawddle en elke 15 min moet stop vir smoke break of om te ooh-aah oor een of ander blommetjie of kaktus
plant. As ek saam met iemand ry wil ek net weet waar slaap ons vanaand en dan stoom ek op my eie spoed. Ek help graag ouens wat darem basies voorberei en toegerus is en indien seergekry het is ek bereid om my trip te beiendig om seker te maak die gevalle ou is oraait en geholpe. Ek is geen spoedvraat meer op n oorgewig 52 en wil ook nie he vinniger ouens moet vir my wag nie,dis net so k# k. Verstaan Wolfman se poste en dit is ook maar net sy opinie. Die forum sou vervelig gewees het as ons almal net n klomp ja broers  en saamstemmers was.

Well said Subie!!!

But is still feel Wolfman was out of line with his negative comments about how he fells RA ride or does his rides. No need to criticise the man. You have done it the right way by saying how you like to ride and that if aothers ride differently or approach a ride slightly differently then that is ther perogative.!!!!!!!!!

Once again i am only expressing my opinion and that is also up for debateadn not to knock anyone!!!!!!!!

Ja dink ook ou wolfman was "out of line" maar dink die ou is nog "jonk" in die game van adventure riding miskien :mwink:
Glo hy het iets geleer uit hierdie thread  :thumleft:

spoedvark said:
subie said:

Well said Subie!!!

But is still feel Wolfman was out of line with his negative comments about how he fells RA ride or does his rides. No need to criticise the man. You have done it the right way by saying how you like to ride and that if aothers ride differently or approach a ride slightly differently then that is ther perogative.!!!!!!!!!

Once again i am only expressing my opinion and that is also up for debateadn not to knock anyone!!!!!!!!

Awesome pics.
Great trip report.
I am chomping at the bit to get away and on the bike!
Thanks Red :thumleft:

:peepwall:

Good article.
Gr8 that u took plenty of pics, that really makes it clear.

I have been on some of this route (Sani - Katse) with my CRF230 & it's not too bad .. but a bit unsettling at times.

Ride well.

:dousing:

Magic Charl,

thanks for sharing, I know it is a lot of effort to write a RR.

I am really sorry that I did not join you on this one !! Sani is still on my bucket list.

Cheers
MellowJo

Charl. I see your distance was just over 3K Km for the trip.
We also did just over 3K for our trip but it was 8 days.

Nice ride report. The meeting & short chat we had was good.
Next time we will put some time aside to kuir. Our group was also on a mission
to ride through Lesotho that day so time was a waiting.
The 50Km dirt turned into 150Km dirt & only became tar at Oxbow.
Met a few of the buds at the rally at Clocolaan but ticked off at the petrol station out of fuel.
Next time I head to the Cape area will give you a buzz.

Now booked next week for the final recce of one of the dirt routs for the Bike Fest and then
finally the Bike Fest the next weekend.
What next I do not know but to keep riding.

On the whole 8 days saw a couple of BMW's on the road & one super 10 & one KTM.
Thanks once again for the effort to do the meet.

Those are long distances, respect!

Thanks also for that verse you posted, a great reason to ride alone with the big guy.

Thanks for posting.

Mr.T said:
Next time I head to the Cape area will give you a buzz.

Hey I look forward to that and yes, we can do a rustug ride into the Tankwa Karoo. A must do down here.

Enjoy the next trip.

Lekker ride report Charl. Hey... there's only one way to ride ... and thats solo. You really come to terms with yourself on a solo trip like that. Huge respect to you sir. :thumleft:

Really super RR there is something special spiritual when out leaving so early...

One becomes so aware of the creation and beauty around you and you have the time to

take in the serenity of ridng solo nd the blessings one has..... :thumleft:

Rascal said:
Jis ou maat, bly om te sien jy geniet die 1150, ek verstaan nou hoekom jy die 640 verkoop het, sulke lang trips lol maar op die katoom se seat..

sal jou ou fiets kom wys na die nuwe facelift....

Cheers
Mike

RAscal...verkeerde 1150 ou. Jy het my 640 gekoop en daai nuwe graphics van jou lyk awesome!!!

Red Adventure, nice one! Thanks for sharing. Solo with big distance is not for everyone but I also enjoy it. When I did Sani it was on a 640 but in hindsight the 1150 is fine for Sani and gets you there in greater comfort.

I also really liked your starting in the middle of the night move...night riding ads a new dimension to a ride and it is nice to see the birth of the new day somewhere remote and from the saddle.

Lekka boet ...What a ride !!!! Lekka ride report !

o flok, sien nou eers, selfde fietse selfde area ens ens..

sorry charl, dog jys iemand anders..