Some mountains,ocean,gravel & tar with some great friends

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Lem

Grey Hound
Joined
Jan 20, 2010
Messages
5,320
Reaction score
17
Location
Bellville, Cape Town
Bike
BMW R1200GS
It's been more than two years since I've written ride reports, but I'm gonna leave the soppy bits & just share with you my experiences of an awesome day to be a capie with a dual purpose bike.

It's been about two weeks since I've acquired this F650GS Dakar from Knucklhead. I have done a bit of riding during the week, but none of it included a bit of gravel. I have learnt however, in this short time, is that this size of bike is as good an allrounder as Jacques Kallis used to be.  

Since Nismark & Dusty Rusty was pivotal in the logistics of getting it here, and the fact that she recently also bought her dream DR650, a dayride was definately on the cards.

Some last minute plans were made & we also contacted Sardine, who also needed to get some saddle time on her superb specimen of a DR650

So there was a plethora of new experiences to be had today. Myself being back on the bike after basically more than two years, back to cruising the gravel, finding some new roads, meeting a new Wilddog, Sardine & also dusting off the old jacket & gloves.

Back to the ride report. So this morning around 08h30, I met up with Dusty Rusty & Nismark & we saddled up our Leatherman bikes.

On to Stellenbosch via Kromme Rhee & the R44, where we teamed up with Sardine

we took the Hellshoogte Pass, through Pniel over to Franschoek & over Franschoek Pass to Theewaterskloof Dam.

Some pics:

1) Sardine's black mamba
2) Dusty Rusty looking very focussed  :pot: & Nismark scanning more than just her technique.
3&4) Sonderendrivier bridge over Theewaterskloof Dam.  
 
 

Attachments

  • P1020949.JPG
    P1020949.JPG
    68.5 KB
  • P1020951.JPG
    P1020951.JPG
    75.2 KB
  • P1020953.JPG
    P1020953.JPG
    53.1 KB
  • P1020948.JPG
    P1020948.JPG
    70.7 KB
On the bridge we said goodbye to Sardine, who left for home. Heather, next time well twist your arm into doing some gravel with us  :thumleft:  Please feel free to add your photographs to this thread.

from here, we turned off to Draaiberg road & after a few clicks we turned right towards Van Der Stellpass.

This was my 1st bit of gravel since I sold my 1150 GSA in October 2011. Luckily the Dakkie makes it all too easy & I could easily settle into a comfortable rythym. That 21 inch front wheel is a real honey. The road was in good shape, even after some recent flood damage.

All too quickly we were in Botrivier & rolled into Shuntin Shed around 11....they were closed.
So we went up Old Houw Hoek. This little tweespoor was badly washed away in places, for 5 minutes it felt as if I was back in Baviaans.

When we regrouped we rode a bit of N2 back to Grabouw's Peregrine Farm Stall where we took a well deserved breather.

But Nismark had another gem of a road up his sleeves. From peregrines we rode through the Elgin Valley to Highlands Road. At this point I could just hang back a bit and savour the views. Next time I'll take some pics, though. Higlands ends close to Arabella golf club on the Kleinmond road. I apologise to my fellow dogs for meerkatting next to Arabella's fence. I have some good memories of the 14th, 15th & 16th holes that run next to the road. I have birdied all of them...just on seperate occasions.

In Kleinmond I adjusted some tyre pressures & Dusty Rusty refueled that little blue jerry can on the Suzuki. (I see some Acerbis shopping in the pipeline....)

On to Clarens drive & on a basically windless day in the Cape. This was a saturday afternoon, so very little traffic, an oppertunity to hang a bit of cable in places. I snapped Nismark & Dusty again at Kogel Bay.

we took some time out reflect on the day with a superb margaritha at Miguel's Al Forno.

From here, we went home.

it was a superb day out.

I havent felt this alive in ages.

I am really greatful for all the Wilddog support through the good & bad times. Hope to see you on the backroads soon  :deal:

1) A sexy little mountain zebra
2) getting that rear rim dusty on Houwhoek
3) Shiny Happy people
4) Our trusty steeds
5) My kwagga next to the sheashide
6) Dusty Rusty tapping off for one of kogel Bay's tight corners


 

Attachments

  • P1020962.JPG
    P1020962.JPG
    77.3 KB
  • P1020961.JPG
    P1020961.JPG
    59.1 KB
  • P1020959.JPG
    P1020959.JPG
    93.4 KB
  • P1020958.JPG
    P1020958.JPG
    94.4 KB
  • P1020956.JPG
    P1020956.JPG
    52.5 KB
  • P1020955.JPG
    P1020955.JPG
    98.4 KB
Mooi pics Lem en lyk of julle n great dag gehad het.  :thumleft:
Voel soos net nou die dag wat ek oor jou ongeluk gelees het en langpad na herstel en hier doen jy n RR. Geluk man  :ricky:
 
Dit was 'n great dag dankie Lem!

Jy lyk baie goed op daai mooi Dakar van jou.  Ons kon nie beter weer bestel het nie. Sien baie uit na die volgende outing!

 
truly a great area to ride great photo,s
 
subie said:
Mooi pics Lem en lyk of julle n great dag gehad het.  :thumleft:
Voel soos net nou die dag wat ek oor jou ongeluk gelees het en langpad na herstel en hier doen jy n RR. Geluk man  :ricky:

Thanks Subie  :thumleft: ja kyk, dit was harde werk & Job se geduld tot hierso, maar nou waardeer en geniet ek dit sommer baie meer as voorheen.
 
Dusty Rusty said:
Dit was 'n great dag dankie Lem!

Jy lyk baie goed op daai mooi Dakar van jou.  Ons kon nie beter weer bestel het nie. Sien baie uit na die volgende outing!

Thanks Nadia. Ons maak gou weer so, ek dink vlg keer in die Oasis/Katbakkies rigting. Gooi daar paar van jou smartphone pics van gister  :thumleft:
 
Lem said:
Dusty Rusty said:
Dit was 'n great dag dankie Lem!

Jy lyk baie goed op daai mooi Dakar van jou.  Ons kon nie beter weer bestel het nie. Sien baie uit na die volgende outing!

Thanks Nadia. Ons maak gou weer so, ek dink vlg keer in die Oasis/Katbakkies rigting. Gooi daar paar van jou smartphone pics van gister  :thumleft:

Moet nou nie bang wees vir die manne en maninne met die 1200's nie... :imaposer:
Volgende keer join ek en BC...
 
Dit gaan alles oor hoeveel jy dit geniet en saam wie jy dit kon doen
 
Was awesome to meet the three of you.

Next time I will hit the gravel  :thumleft:

1.) The start of Franschhoek Pass, DR and Nismark ahead of me
2.) More of Franschhoek Pass
3.) Lem's baby and the view at the top of Franschhoek Pass
4.) DR's play-thing at Theewaterskloof Dam

Then I did my own thing...
5.) Near Theewaters
6.) The beast eyeing the open road
7.) Heaven
8.) Nearing Grabouw



 

Attachments

  • G0020089_RESZIED.jpg
    G0020089_RESZIED.jpg
    218.7 KB
  • G0020160_RESZIED.jpg
    G0020160_RESZIED.jpg
    253.7 KB
  • G0020411_RESZIED.jpg
    G0020411_RESZIED.jpg
    184 KB
  • 20140125_101745_RESZIED.jpg
    20140125_101745_RESZIED.jpg
    303.7 KB
  • 20140125_103205_RESZIED.jpg
    20140125_103205_RESZIED.jpg
    365.6 KB
  • 20140125_103226_RESZIED.jpg
    20140125_103226_RESZIED.jpg
    132.3 KB
  • 20140125_104119_RESZIED.jpg
    20140125_104119_RESZIED.jpg
    125.2 KB
  • 20140125_104344_RESZIED.jpg
    20140125_104344_RESZIED.jpg
    293.2 KB
GeelKameel said:
Lem said:
Dusty Rusty said:
Dit was 'n great dag dankie Lem!

Jy lyk baie goed op daai mooi Dakar van jou.  Ons kon nie beter weer bestel het nie. Sien baie uit na die volgende outing!

Thanks Nadia. Ons maak gou weer so, ek dink vlg keer in die Oasis/Katbakkies rigting. Gooi daar paar van jou smartphone pics van gister  :thumleft:

Moet nou nie bang wees vir die manne en maninne met die 1200's nie... :imaposer:
Volgende keer join ek en BC...

regso chomma. Niks aspris nie, die trippie is laat vrydagaand gereel. Dit was goed om weer bietjie my mojo terug te kry, nou weet ek ek sal julle met daai vinnige bikes  (veral die silwer een met die padbande  :pot:) nie sommer ophou volgende keer nie.
 
Lem said:
GeelKameel said:
Lem said:
Dusty Rusty said:
Dit was 'n great dag dankie Lem!

Jy lyk baie goed op daai mooi Dakar van jou.  Ons kon nie beter weer bestel het nie. Sien baie uit na die volgende outing!

Thanks Nadia. Ons maak gou weer so, ek dink vlg keer in die Oasis/Katbakkies rigting. Gooi daar paar van jou smartphone pics van gister  :thumleft:

Moet nou nie bang wees vir die manne en maninne met die 1200's nie... :imaposer:
Volgende keer join ek en BC...

regso chomma. Niks aspris nie, die trippie is laat vrydagaand gereel. Dit was goed om weer bietjie my mojo terug te kry, nou weet ek ek sal julle met daai vinnige bikes  (veral die silwer een met die padbande  :pot:) nie sommer ophou volgende keer nie.

:imaposer:

Dis nie die silwer fiets nie. Dis die girl wat ry se ballas... :eek:
:thumleft:
 
Jy gebruik groot woorde in Engels.....................................Plethora wat de hel is dit?!!! :eek7:
Klink soos een of ander vroulike anatomie deel? Wa kom jy aan die woorde?



Baie bly jy ry weer Lem. :thumleft:
 
chrisL said:
Jy gebruik groot woorde in Engels.....................................Plethora wat de hel is dit?!!! :eek7:
Klink soos een of ander vroulike anatomie deel? Wa kom jy aan die woorde?

:imaposer:  :imaposer:
 
chrisL said:
Jy gebruik groot woorde in Engels.....................................Plethora wat de hel is dit?!!! :eek7:
Klink soos een of ander vroulike anatomie deel? Wa kom jy aan die woorde?



Baie bly jy ry weer Lem. :thumleft:

dankie Chris  :thumleft:

ek het n baie goeie ingelse juffrou op skool gehad, en die laaste twee jaar ietwat te veel Top Gear reruns gesit en kyk op tv. Nou't ek weer 'n bike.
 
Top