Elke ding het 'n begin en 'n einde. Die rus en vakansie in Swakopmund was verby. Die terugtog huis toe het begin. Ons het wel besluit om dit 'n rustige affêre te maak.
Die 1200 is gewas. Blinkskoon. Gereed. So net by 6h00 die rooi knoppie gedruk. Die 1200 se 123 perde uit die stalle gejaag om aan te tree vir die stadige terug tog huis toe wat voorlê. Mens kon sommer hoor die perde was lus vir die ding. Die 1200 het behaaglik gegrom. Die eerste paar treë versigtig. Net om rat, klep, olie en suiers bietjie hitte te laat ophou. En boude hulle sit kan kry. Swakopmund het nog geslaap. Iewers het 'n hond geblaf. Dalk vir die maan. Agter my het ek Beate se 1 silinder 650 gehoor.
Het in 'n draai in geleun en stadig versnel. Die pad verlegging binne Swakopmund het jou draaie laat ry. Deur die ratte gewerk 6de toe. En skielik weer begin ontspan. Die bondel senuwees in maag het ontknoop en alles het reg gevoel. Die 1200 het die lug begin sny. Kolligte het sy werk gedoen. Ek kon hulle in die skemer die pad sien oopvlek. Die groot BMW het gesnel na die laaste stukkie avontuur wat wag. Die eerste 20 km het vinnig verby geflits. Die engin het temperatuur bereik. Handgreep effens oop gedraai. Die fiets het egalig begin versnel. Te veel gevoelens in my kop om dit in enkele semantiek saam te vat. Ek het 'n hart's gebed gebid. Dankie gesê. Vir die lekker. Beate was kort op my hakke. Sy wou die 650 teuls gee. Dink sy het die motorfiets ry gemis die afgelope klompie dae van niks ry.
Die fiets het stabiel gevoel. Giroskopiese energie het ingeskop. Instinktief het my lyf een begin word met die fiets. Krag, teenkrag, middelpuntvliedende krag in simfonie.
Hoë konsentrasie ry is wat 'n motorfiets vra. Altyd bedag wees. Altyd op die uitkyk. Jy het geen reg op die pad. Net 'n voorreg. Dink vir ander. Kar wat stil staan langs die pad. Hoekom? Vragmotor met dubbelbande voor jou.... Sit daar 'n klip vas tussen die bande? Die hond wat langs die pad loop. Die donkie wat weg kyk. Die taxi voor jou. Hoë konsentrasie.
Soek die gemaklike spoed. Waar jy voel jy is in beheer en jy kan die omstandighede beheer.
As die pad nie meer besig is laat jy jou gedagtes rol. Vrye teuls om te gaan draai waar hulle wil. Ver plekke te dink. Maar een deel van die brein bly aktief waaksaam besig met die pad. Altyd op die uitkyk.
Ek het Swakopmund geniet. Die paar dae niks doen was lekker. Uitermatig. Dorp waarop jy verlief raak. Dit voel soos jou mense wat hier bly. Hulle lyk soos jy. Hulle dink soos jy. Jy deel DNA met hulle. Iewers in jou gryse verlede. Die klein gastehuis waar ek gebly het was aangenaam. Beate het by haar ouers gekuier. Dit was 'n blye weersiens.
Soos ek uit Swakopmund gery het kon ek die see ruik. Wat 'n wonderlike dorp wat jy met al jou sintuie kan ervaar.
Sintuie is dinge aan jou liggaam wat jy gebruik om jou lewe te beleef. Ons het 5 sintuie. Oog, oor, neus, tong, gevoel. Die basiese instrumente wat neurologies deur jou brein gebruik word. Reseptore waarmee jy jou leef wêreld ervaar. Jou sintuie verskaf data aan jou denke, jou brein wat vir jou persepsie gee. Met motorfiets ry gebruik jy al 5. Daarmee beleef jy. Ervaar jy. Sien jy die veld. Ruik jy reën en die aarde. Hoor jy Afrika geluide. Proe jy die kontinent en sy mense . Voel jy die grond aan jou voete. Jy gebruik selfs 'n 6de sintuig. Jou vermoede en jou voor uitsien wat in sekere sitsuasies gaan gebeur.
Ek is verslaaf aan toer. Myself ook verslaaf aan motorfiets toer. Geen medisyne daarvoor. Geen terapie. Geen kopdokter. Net maar die geniet.
Ek wil graag die metafories gekonsentreerde woordjie fokken gebruik. Dit is nou fokken lekker.
Windhoek het gou sy opwagting gemaak
Het by Urban Camp in Klein Windhoek gaan kamp. Aanbeveling van Pierre Radley. Ek sal dit ook aanbeveel. Joe's Beergarten was net om die draai. Iets gaan eet en bier gedrink.
Het vandag 2 keer teëspoed beleef. Ek maak my Keens skoene altyd met 'n strappie vas op 'n saalsak. Met die koms hier by die kamp gesien een is weg. Soos in nie meer daar nie. En met een skoen kan jy niks.
Met die afklim slag het my donkerbril geval. Kar het oor hom gery. En daarmee was hy ook moer toe. Het in Windhoek paar goedkoop plakkies en donker bril gaan soek.
Beate se vriendin vanaf Duitsland was in Windhoek. Sy het kom kuier. Hulle het die weersiens geniet. Hulle het opgewonde en vinnig met mekaar in Duits gepraat. Dan sukkel ek om te verstaan.
Die kamp plek was vol. Hier is ook iemand van Noordwes met 'n Conqouerer off-road Karavaan. Altwee van sy skokbrekers is morsaf. Man sê dit is die Sossusvlei pad. Ook 'n klomp huur bakkies met oorsee toeriste. Was 'n lekker rit vandag.
Die pad het einde toe gestaan. Ek het gewens ons kan nog 'n ander draai eers gaan ry