Dag 9: 29 Junie 2013
Begin: Af dag in Senga Bay (481m bo seespieël)
Eindig: Af dag in Senga Bay (481m bo seespieël)
Afstand: 10km (geld trek in die dorp)
Verblyf: Cool runnings (S 13° 43' 50.56 E 34° 37' 09.30)
Ok so waar was ons.... Right, Cool Runnings in Senga Bay.
Die strategiese plasing van ons tente onder die bome het voorsien dat ons nie met die son se opkoms uit die bed uit gebak word nie, so kon toe effe inlê die oggend. Ons het 'n afdag so niks sou ons jaag nie. Die plan was om te gaan duik by die eiland en dan die plaaslike mark te verken voor ons sundowners gaan drink by die bar.
Ons reël vir ons 'n boot wat ons 10am na Lizard Island toe sal neem en terug bring wanneer ons klaar is. Soos die boot daar aan kom, vra die Amerikanse girls (wat ons die vorige aand ontmoet het) of hulle saam kan kom duik. So is ons toe 6.
Hierdie is die enigste foto wat ek kon kry van die hele trip op die eiland, maar daar is baie video footage geneem, so dit sal in die Malawi video voorkom.
Aangekom op die eiland het ons skipper eers vir ons geneem om dit eiland te verken. Daar is 'n paar visarende wat hier nes gemaak het en ons het tot reg by hierdie neste gekom. Ons kon nie die Lizards ooit gesien het nie, maar het hulle 'n paar keer deur die blare hoor weg hardloop as ons om 'n draai aangekom het. Die geluid van die visarende wat skree terwyl mens die eiland verken was ongelooflik.
Terug by ons skuit en ons kry die duik gear. Die water is lekker stil, warm en baie helder. Na ons lekker geduik en cliff jumping gedoen het, keer ons terug na ons kamp toe. Die girls wou eers gaan geld trek in die dorp voor ons die mark kon gaan verken en aangesien dit 'n hele paar kilometer se stap is, het hulle ons oorreed om hulle na die ATM toe te neem agter op die bikes.
Sam het ons verseker dat die "scones" wat elke dag so teen 4pm se kant klaar is, uit die boonste rakke is. So dit was ons hoof doel, om hierdie scones in die hande te kry.
Oppad na die mark toe loop ons van die kinders in die straat raak en neem so paar fotos. Hulle is regtig vriendelike kinders.
Die een wou nie ophou huil nie. In so 'n mate dat Hanna haar nie eers kon troos toe sy haar optel nie. Al wat toe werk is om 'n kamera uit te haal vir 'n foto en dan na die tyd vir haar dit te wys. Dit is 'n onmiddelike trane stopper.
Net voor ons by die mark uitkom loop ons verby 'n groot sokker game wat aan die gang was.
In die mark aangekom wou ons iets van alles probeer, aangesien ons teen hierdie tyd nogals redelik honger was. Die ou is besig om patat in olie te braai wat oor 'n vuur warm gemaak word.
Ek kan nie onthou wat warmer was nie, die patat wat sopas uit die olie uit kom of die chilli sous waarin jy dit dip.
Ons vra orals rond vir die aller bekende scones, maar niemand verstaan waarvoor ons vra nie. Daar kom 'n ou verby wat soortvan gebroke engels kan praat en verduidelik toe dat die scones nog nie klaar is nie en daarom nog nie op die mark is nie. Hy beduie ons moet hom volg dat hy ons na die ou toe neem waar dit gemaak word.
Op ons soektog na die scones kom ons in nog systrate af en ook op die vorige aand se vangs. Teen die tyd hang daar al 'n sterk vis reuk in die lug en ek het net genoeg tyd om die foto te neem en uit die pad uit te kom.
Aangekom by die huis van die groot scone maker word ons eers gegroet deur sy oond buite sy huis.
Ons word ingenooi om met hom te kom praat en dan sommer 'n paar te kies ook. Die reuk wat in die huis hang is iets ongeloofliks. Op 'n honger maag wat sopas 'n long vol van dag oue vis wat in die son gebak het te ruik, was hierdie reuk baie welkom en onbeskryflik.
Daar word nog tussen ons bespreek hoeveel ons nou eintlik wil hê en ek sê vir Japie "Breek sommer so blok af, ek is seker dit gaan nie duur wees nie".
Soos alles op die markie was hierdie so goedkoop dat ek nie eens die som kon maak in Rand terme nie. Ek dink dit was dalk 'n paar Rand, as so baie. Ons het maar vir almal getip ook waar ons iets gekoop het, aangesien dit 'n gesukkel met kleingeld was en alles (saam) waarskynlik soveel soos 'n bier was.
Oppad terug na Cool Runnings toe hoor ons in die verte vroue wat sing en besluit om dinge van nader te bekyk. Die sang kom uit hierdie gebou uit, wat een van Sam se vele projekte is waarmee sy die gemeenskap help.
Die girls besluit toe om in te val by die dans en sang.
Nader aan die huis loop ons die kleintjies raak en dadelik begin hulle skree "Give me money!! Give me money!!"
Ek begin terug skree "Give me money" terwyl ek my hande bak uitsteek en word verantwoord deur 'n klomp gesigte wat baie deurmekaar is. Ek dink die een regs agter met die rooi is die "brains behind the operation".
Na ons 'n paar fotos saam met die kinders geneem het en dit vir hulle op die kamera gewys het, kom 'n ma daar uit en beveel ons om vir hulle geld te gee omdat ons fotos geneem het van hulle. Dit los nogals 'n bitter smaak in jou mond, veral omdat die ma semi getrek was en ons stap toe maar eerder net aan huis toe.
Hier is die plaaslike vis verkoper met die dag se vang om dit te verkoop aan Cool Runnings se restaurant.
Voor ons na die mark toe is het 'n paar ouens gevra of hulle ons bike of panniers kan verf. Dit lyk my een ou het dit van te vore gevra hierso en nou vra hulle al die ouens wat met bikes daar aan kom of hulle kan verf. Berno en ek het ingestem vir kuns werk op ons panniers. Hier is Berno se work in progress. Die vlam wat daar agter brand is wat hulle gebruik om die verf vinniger droog te maak sodat hulle die volgende laag bo op kan verf.
Hierdie was myne.
Ons skyf toe na die grasperk waar ons onder die bome in die warm scones begin inklim met vars botter van die kombuis af en 'n rondte G&Ts van die bar af.
Van die grasperk na die bar toe vir sundowners, na die scones verorber is en ons bestel 'n paar T-bone steaks en chips vir aandete.
Terug by die bar na aandete ontdek ek dat die musiek wat gespeel word vanaf die bar se ipod is en vervang dit met my selfoon. Dadelik skop die party 3rde rat in en ons kuier lekker. Die barman verduidelik dat hy die bar 10pm toe maak. 9:55pm, net voor hy die bar wil toe maak, kom Sam daar aan en verduidelik vir hom dat hy maar kan huis toe gaan en sy barlady vir die res van die aand sal wees.
Ek besluit dadelik om vir Sam te help en skyf saam met haar agter die bar in.
So paar ander buitelanders val in en dit is asof ons almal mekaar al vir jare ken.
Net gou so vinnige detour... Die rede hoekom ek Malawi in gedagte gehad het vir 'n bike trip is omdat ek en Henk (beter bekend gewees as Klomper) vroeg in die jaar gesels het oor 'n lekker groot bike trip met ons tente agterop die bikes. Malawi het opgekom en ons was altwee baie excited oor die idea. Die plan was om dan as 'n verrassing ons girls op te vlieg om 'n paar dae saam met ons te spandeer op die lake voor hulle terug vlieg en ons weer verder terug ry. Klomper is baie ontydig oorlede in 'n motorfiets ongeluk in die kaap op 03 April 2012. By sy begrafnis het sy pa na my toe gekom en vir my kom sê dat ek nie my bike nou moet gaan staan en verkoop nie, want Henk sou dit nie so wou gehad het nie. Dis waar ek toe vas oortuig is dat ek Malawi toe moet ry met die bike. So 3 weke voor die trip begin het, het Henk se vrou Anje vir my 'n brief gebring en een van Henk se t-shirts. Ek het die t-shirt in gepak vir die trip en besluit dat dit moet saam kom en dat ek iets daarmee sal maak langs die pad.
Die heletyd op die trip en veral in Malawi was Henk altyd vlak in my gedagtes. Dit is toe hier wat ek en Sam besluit dat sy hemp moet bly. Die hemp was anyway te klein vir my gewees... ;D
So as jy by Cool Runnings aankom, kyk of Klomper se hemp nog daar hang waar dit elke dag 'n great view het van die lake
Ok terug by die storie...
Ons kuier toe lekker verder saam met die musiek wat oor die water speel met ek as DJ en Sam wat die glase vol hou.
Op 'n stadium word daar gesamentlik besluit dat 'n swem aan die order van die (nuwe) dag is. Dit is toe hierdie geleentheid wat Sam gebruik om die bar toe te maak terwyl ons onder in die lake swem.