Haenertsburg/Magoebaskloof pillion toer – November 2013

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Die “Pot ‘n Plow” is bekend vir die “beste pizzas in Limpopo” en is op Carrie se lysie (blykbaar is Una’s Pizza naby Nylstroom in ‘n naelskraap tweedeplek). Ons is honger en daar is nie hordes eetplekke in die omgewing nie, so ons besluit om middagete daar te gaan eet. Ek is hoeka lus om die kronkels van Magoebaskloof ook in die op-rigting te ry!

Die fotogeniese kleurskakerings van die plantasies en die inheemse bos langs die R71

DSC01900 by Piet.P, on Flickr

Die restaurantjie is versier met enigiets en alles: ou munte, buitelandse geldnote, fotos van perde-jagtogte en kuiers, landsvlae, Skotse en Ierse gedigte, leë drankbottels, ou alkohol advertensies en dies meer. Ons begin met ‘n warm koppie filterkoffie en geniet dit so baie dat ons sommer dadelik nog een bestel. Ons deel twee van hulle staatmaker-pizzas terwyl ons lekker langs die houtkaggel sit en opwarm! Die temperatuur buite is nie yskoud nie, maar ‘n hele oggend in die wind is genoeg om groot waardering te kweek vir die gesellige kaggelvuurtjie. Na die rekening vereffen is neem ons die oorblywende paar skyfies pizza saam om later te geniet.

DSC01912 by Piet.P, on Flickr

Oppad na die restaurant toe het ons verby ‘n lekker bospaadjie gery wat lei na die Debengenivalle. Ten spyte van die “geen motorfietse”-bordjie was ons eensgesind dat ons vanaand daar iewers wou slaap, maar eers wou ons die brandpaaie om die Ebenezerdam gaan verken.

Buite die restaurant is dit weer klam in die lug en ons trek weer die reënpakke aan – nie net vir die nat nie, maar ook as beskerming teen die modder. Dis toe al die pad terug Haenertsburg toe, waar ons gou proviand koop vir die res van die dag (en moreoggend) se omswerwinge by die kafeetjie: ‘n bottel water, ‘n boks beskuit, en ‘n bol wol (dit was die enigste touerige produk beskikbaar) om die tent se waterdigte seil weg te trek van die tent af. Ons albei het al die bloutjie geloop van ‘n seil wat raak aan die tent. Gisteraand se ligte reëntjie het nie deurgelek nie, maar enigiets harder en ons was nat.

Weer oppad, draai ons af op die R528 Tzaneen toe, en hou dan onmiddelik links teenaan die dam. Die paadjie is in 'n mooi toestand, maar hier en daar is modderpoele. In die middel van die laning groot bloekoms (in die foto heelonder) was daar ‘n groot modderpoel waar ek van die pad af en rondom gery het eerder as deur. Selfs langs die pad het ek lekker rondgegly! Later het daar ‘n deftig-geklede jong paartjie in ‘n Renault Clio van voor af verbygekom en gevra waar die Ebenezer seiljagklub is. Ons kon net verduidelik waar die dam is. Ek weet nie hoe hulle deur die modderpoel gekom het nie – dit was seker maar ‘n huurmotor. ;)

DSC01915 by Piet.P, on Flickr

DSC01918 by Piet.P, on Flickr

DSC01923 by Piet.P, on Flickr

Dis al 15h00 toe ons vir die soveelste maal op die R71 klim. Selfs die derde rit vir dag deur Magoebas stel nie teleur nie. Die KLR se voorspelbare kraglewering is ‘n fees deur die draaie. Ons arriveer by die beginpunt van die Debengenivalle toegangspad en draai af. Die pad is seepglad. Die oppervlak is hardgekompakteerde klei-modder wat versadig is met gisteraand en vanoggend se reën. Ek moet die motorfiets versigtig en regop om die draaie beur om nie die wrywingskoeffisiënte te oorskry nie (skies, daar kom die ingenieur in my deur… ;) ). Die geringste versnelling veroorsaak dat die agterwiel gly en dit verg akkute konsentrasie net om die fiets onder beheer te hou.

DSC01925 by Piet.P, on Flickr

Ons stop by die Debengenivalle se ingang. As ek reg onthou kos dit R10 per persoon, maar die wag stel ons in kennis dat ons kan betaal wanneer ons uitkom. Ek ry af teen die steil afdraende, maar daar is ‘n beton-tweespoor gegiet, so die voete voel vir ‘n verandering weer vas onder ons. Ek parkeer die motorfiets en ons stap oor die houtbruggie om na die valle te gaan kyk. Hierdie waterval kan nie werklik kersvashou in Victoriavalle-terme nie, ek sou amper sover gaan as om dit ‘n groterige “stroomversnelling” te noem, maar dit sorg vir ‘n kalmerende rusbreek. Ons neem ‘n paar fotos en stap af na die onderste gedeelte van die lang klip-glybaan toe. Daar is plek-plek groot en diep kolkgate in die rots en die water syfer in die bane wat oor menigte jare uitgekalwer is.

Debengenivalle

DSC01932 by Piet.P, on Flickr

Dis nou skuins voor 16h00 en die bordjie by die ingang sê dat toegang na die valle 17h00 sluit (Toegangsbeheer is ‘n valboom, so dit sal ons moeilik uithou). Ons identifiseer die plek as opsie vir vanaand se kamp, maar net toe ons terugstap na die fiets toe arriveer daar twee karre vol jongmense. Die drankbotteltjies rol by die deure uit soos dié oopgaan en waar dit val, daar bly dit lê. Die braaipakkies en charcoal verklap ook dat hulle nie beoog om teen 17h00 hier uit te wees nie. Teleurgesteld en geïrriteerd skrap ons die opsie, tel hulle rommel namens hulle op en gooi dit in die nabygeleë asdrom.

Kaboef said:
Jy gebruik die Taal soos Picasso sy potlood gebruik het.
Mens kry dit nie elke dag nie.

Baie lekker om te lees.

Ek sien uit na nog!

Ditto, lekker om die taal weer n slag so te hoor. Lekker trip ook Piet :thumleft:  KLR bly n yster. Ek het self 4 jaar lank lekker herinnering op een gemaak.

Oppad uit betaal ons vir die wag sy R20. ‘n Entjie verder is daar ‘n afdraaipad na regs met ‘n klein bordjie langsaan – daar is ‘n rooi sirkeltjie op met ‘n wit strepie deur. Ek het nog nooit tevore die soort teken teëgekom nie :)p), maar ek lees toe ‘n ander bordjie raak wat meen dat die “De Hoek Hut” ook hieraf is. Ons stel ondersoek in. Ons stop by die laagwaterbruggie wat oor die rivier gaan om ‘n foto te neem en die natuurskoon te geniet.

DSC01957 by Piet.P, on Flickr

Die paadjie kronkel saam met die kontoere berglangs tussen die dennebome deur. Die pad is ietwat modderig, maar ‘n laag dennenaalde vorm die ryvlak wat dinge effens makliker maak. Die dieper modderpoele verras ons nou en dan om ‘n draai, en ek moet vinnig versnel om genoegsame vorentoe momentum te bou om ons (regop) deur te dra.

Weer draai daar ‘n pad af na regs wat heelwat kleiner is as die een waarop ons tans onsself bevind - hierdie pad is slegs ‘n tweespoor en hy het lanklaas verkeer gesien. Daar is heelwat klippe, afgesaagde takke, en dennenaalde wat oor die gladde modderspore verstrooi lê. Ek begin so ‘n tikkie twyfel oor my bestuursvernuf ervaar, maar ek hou nog bietjie uit. Sover gaan dit goed, ons het nog nie te rof gegly nie, maar ek hoop regtig ek kan weer hier uitry! Soos ons afgaan teen die steilte gaan dit maar gly-gly met die agterwiel, maar ek sukkel nie om in beheer te bly nie. Laer af vurk die pad en ek hou weereens regs. Die motorfiets bons lomp oor ‘n paar boomstompe soos ‘n oorgewig kind op ‘n hindernisbaan voor ek hom tot stilstand bring in die cul-de-sac onder teen die rivierloop. Hier eindig die pad.

DSC01942 by Piet.P, on Flickr

Ons klim af en kan die glimlagte nie van ons gesigte afvee nie. Hier is (nog) ‘n stroomversnelling – noem dit ‘n waterval as jy wil...Hier is ook ‘n baie lekker swempoel. En op die wal waar die pad eindig is daar ‘n lekker plat stukkie aarde waar ons ‘n tent kan opslaan. Ons is sommer in ons noppies! Maar die kriek skop nou eers 16h30 – ons kan nog heelwat sien in die paar ure se daglig wat oor is. Boonop het ons ‘n nuwe deelnemer (en voorloper) in die “opsies vir kampplek vanaand”-afdeling. Ons kan ons geluk nie glo nie.

Die “stroomversnelling”

DSC01945 by Piet.P, on Flickr

Kaboef said:
Jy gebruik die Taal soos Picasso sy potlood gebruik het.
Mens kry dit nie elke dag nie.

Baie lekker om te lees.

Ek sien uit na nog!

Kaboef, jy sal 'n man maak bloos! Dankie vir die mooi woorde - ek is bly jy geniet dit!

KiLRoy said:
Hey Piet, kom kuier vir ons bietjie op Makekeng man. Dis mos nie ver van Ellies af nie? https://wilddog.net.za/forum/index.php?topic=143894.0

Dit klink lekker, maar my naweek is ongelukkig reeds volgeboek. Ek moet Pretoria toe vir drie verjaarsdae...Ek is verseker in vir 'n volgende keer! Sal die threads dophou...

Man o man. This is a first class RR. Your photos are great thanks

Die RR maak my net lus vir bike ry  :thumleft: Baie mooi fotos, dit lyk deesdae of mense net op hulle bikes sit en sommer GoPro snapshots vat, kom mense klim bietjie van daai bike af  :deal:

Indrukwekkende RV  :thumleft:

Jy kan al jou ritte so opskryf en in 'n boek verkoop eendag. Ek sal hom koop  :thumleft:

Ek stem staam! Dis hoe die taal moet vloei. Jou fotos is ook mooi. Ek wens ek kan my vrou oortuig om saam te ry, maar ek dink dit gaan maklikker wees om haar te oortuig dat ek 'n ander vrou mag saamvat  :pot:

Strompie said:
Ek stem staam! Dis hoe die taal moet vloei. Jou fotos is ook mooi. Ek wens ek kan my vrou oortuig om saam te ry, maar ek dink dit gaan maklikker wees om haar te oortuig dat ek 'n ander vrou mag saamvat  :pot:

Strompie, jy kan ander vrou saam vat, maar as dit sonder my is, is daar moeilikheid.  Ek dink jy en Piet kan mekaar tips gee oor boek skryf.

:thumleft:  Dit kom so mooi van die tong af

Daar is `n paar manne op die forum wat baie mooi met Afrikaans omgaan in hulle ritverslae, maar Piet is beslis een van die bestes. Lekker om te lees en die rit saam met julle te beleef, Piet!

Piet, ek moet sê, jou Afrikaans is 'n inspirasie! Jy kan 'n literatuur prys wen daarmee!  :thumright:

Ek is mal oor hierdie foto!  Dit lyk idillies.

12293554503_ca0e1fbee9_o.jpg

Lourens ツ said:
Piet, ek moet sê, jou Afrikaans is 'n inspirasie! Jy kan 'n literatuur prys wen daarmee!  :thumright:

Dankie manne!

Lourens, daai foto is ook my gunsteling! Hy pryk op my selfoon se agtergrond... ;)

Piet said:
Lourens ツ said:

12293554503_ca0e1fbee9_o.jpg

Dankie manne!

Lourens, daai foto is ook my gunsteling! Hy pryk op my selfoon se agtergrond... ;)

Have you got any route maps or this trip?

Mikie said:
Have you got any route maps or this trip?

I quickly drew up the routes on T4A. It is shocking to see how much backtracking we did. If I did it again I would definitely try to ride more circles instead of going back on the same routes. I guess there are some valid reasons for this though:
  • We did what we felt like, rather than following a fixed itinerary
  • Carrie doesn't have T4A and her planning involved destinations, rather than routes
  • I did not really use the GPS, since it is more of a training GPS, than a navigation-type GPS

For instance, we could have returned more towards the east after the Sunland Baobab visit. We could also have followed the Debengeni falls loop in the anti-clockwise direction on the third day instead of driving back to the R71.

Attachments

• Magoebas- en Haenertsburgtoer.gdb
    104.2 KB