Net nog 'n Kompasbergrit

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
  Een van die dae gaan ek daai paaie ry.Mooi wereld .Dankie Dorsland.

Dorsland said:
Tom van Brits said:
Wil iemand my nie kom aflos op Gough nie dan kan ek ook gaan ry!  :deal:

Ek skoon blou  :snorting:

Ai ou Tom, hoe lank nog?

Nog presies 160 dae - ETA is  Oktober in Kaapstad. Dis so ietwat van n lang stoot maar ons het darem al 240dae afgele vandat ons geklim het.
Ek voel dit die keer en was bekommerd oor my NC so lank staan toe se ek maar vir die seun hy moet werk toe met hom die week. Nou moet ek ook hoor hoe 'lekkerrrrr' die mannetjie gat geskuur het op pa se fiets  :peepwall:  :imaposer:

Hel Tom, is al die skofte so lank? Dis 'n lang tyd jong. Jy gaan bietjie moet aanpas by die veranderinge in ons ou landjie. 

Ek dog dis net n dag lange trip, hoekom pak jy vir n week?[emoji83]

Verie naais...

Sent from my E7 using Tapatalk

Dis my gereedskap, noodhulptassie, 2 x binnebande en my binnebaadjie (waarvoor ek baie bly was). Ek kon seker daai sak bietjie kleiner toegedraai het.

Maar ja, ek glo in voorbereid wees.

En, dan voel ek soos 'n ware "Adventure Rider" . [emoji6]

Dankie vir die lekker storie en prentjies, Dorsland.
Het jou gesê jy gaan die Yammie geniet na die BM [emoji6]

Hi DL ek bet self daardie paadjie gery op Saterdag, die populiere was besonders die tyd van die jaar , op een plek was hulle beide kante van die pad en ry jy tussen hulle deur.
Ek het nogal uitgekyk vir n XT terwyl ek so ry. Die wereld is pragtig by jou, dis lekker om windpompe te sien loop en water by die pype te sien uitkom. Ek het by 2 sement damme gestop en beide was vol. As ek nie hier gelees het van die droogte wat julle gehad het nie sou ek jaloers gewees het!

Dorsland

Love your post, and those pics, especially the two of Kompassberg, which I have climbed several times in the last 3 or 4 decades, and which I travelled to ( yes even up on to the final vlakte ) on my old R90/6 in the nineties. Your pics reminded me of my promise to myself to go up there this winter on my DR 650...

Thanks for your inspiring report!

Baie mooi wereld daar by jou Dorsland, ek moet n plan maak om bietjie weer daar rond te ry, lekker storie en mooi foto's!

Jis - n paar mooi shots wat jy daar geneem het!  Daar is darem niks wat kom soos daardie reuk van n vroeë-oggend Populierbos nie!

Baie mooi Dorsland, daai XT-Z ook!

Daardie Populierbome is vir my na aan die hart, toe ons klein seuns was het ons dikwels, baie dikwels, by my Oupa en Ouma op Wellington stasie gaan kuier.
Daar agter hul huis in Stokeryweg, tussen huis en stasie, was so n klein bos populiere, wel daai jare het dit soos n oerwoud gevoel.

Ek onthou dat my Oupa iets gese het van die Populiere wat ingevoer is en onder andere deur Lion matches geoes is vir die maak van vuurhoutjies. Weet iemand iets hiervan?

Dorsland said:
Hel Tom, is al die skofte so lank? Dis 'n lang tyd jong. Jy gaan bietjie moet aanpas by die veranderinge in ons ou landjie.

Ja n hele 13 maande mits mens dros soos ons ex leier en op n skip klim  :peepwall:

Bly maar n mooi eiland tenspyte van die politiek so ek byt vas want hierdie is werk en inkomste - ek sien ek gaan moet 'aanpas tuis' en daar loop die politiek deesdae net so dik maar my oorlede pa altyd gese pas aan of gaan dood en ek is nog ietwat jonk vir doodgaan  :patch:

Pragtige wereld en fotos daai!!

2StrokeDan said:

Daardie Populierbome is vir my na aan die hart, toe ons klein seuns was het ons dikwels, baie dikwels, by my Oupa en Ouma op Wellington stasie gaan kuier.
Daar agter hul huis in Stokeryweg, tussen huis en stasie, was so n klein bos populiere, wel daai jare het dit soos n oerwoud gevoel.

Ek onthou dat my Oupa iets gese het van die Populiere wat ingevoer is en onder andere deur Lion matches geoes is vir die maak van vuurhoutjies. Weet iemand iets hiervan?

Dan ou spoorweg sersant Fourie het destyd vir ons gese die polilier was ingebring om vir die stoomtreine te help, daarom het jy groot plantasies langs die lyne gekry. Ja ek weet hulle het op antrasiet geloop, maar miskien was die hout dalk n hulp middle - wie weet? Hy is jare terug oorlede in n trein ongeluk, jy gee my sommer nou so n nostalgiese oomblik soos ek terugdink aan daardie mooi trein era van ons land!  :thumleft:

Bliknêrs said:
Hi DL ek bet self daardie paadjie gery op Saterdag, die populiere was besonders die tyd van die jaar , op een plek was hulle beide kante van die pad en ry jy tussen hulle deur.
Ek het nogal uitgekyk vir n XT terwyl ek so ry. Die wereld is pragtig by jou, dis lekker om windpompe te sien loop en water by die pype te sien uitkom. Ek het by 2 sement damme gestop en beide was vol. As ek nie hier gelees het van die droogte wat julle gehad het nie sou ek jaloers gewees het!

Ja, daar is 'n groot verskil na die reën wat geval het Bliknêrs, maar Donderdag se rit was dêm koud gewees.  Weer warmder geraak namate ek weer afgedaal het in die vallei hier by my maar daar bo was dit koud.

the ruffian said:
Dorsland

Love your post, and those pics, especially the two of Kompassberg, which I have climbed several times in the last 3 or 4 decades, and which I travelled to ( yes even up on to the final vlakte ) on my old R90/6 in the nineties. Your pics reminded me of my promise to myself to go up there this winter on my DR 650...

Thanks for your inspiring report!

Thanks for the compliment Ruffian, but you do realise you just gave your age away.  Old Ballie  :peepwall:  :biggrin:  Kompasberg is visible from so many directions and it always seems cold up there, irrespective of the season.  You'll enjoy riding the area, many nice roads around there.

MickeyT said:
Jis - n paar mooi shots wat jy daar geneem het!  Daar is darem niks wat kom soos daardie reuk van n vroeë-oggend Populierbos nie!

2StrokeDan said:

Ja, mens ruik sommer die vrugbaarheid.  Maar klam veld is vir my die skoonste reuk wat daar is.  Ek verstaan heeltemal hoekom honde, perde en ander diere so daarin kan rol.  Dis interessant, dié fotostorie.  Ek het so 2 jaar gelede 'n baie oulike Panasonic Lumix kamera gekoop maar vind dat deesdae neem selfone sulke puik fotos ek gebruik die digitale kamera omtrent glad nie meer nie.

Ek ken nie die storie van hoe die populiere hier uitgekom het nie maar hierdie spesifieke populier staan wel bekend as die "matchwood Poplar" terwyl die lang smal populier wat so kenmerkend van die Oos-Vrystaat is, die "Lombardy poplar" is.  Ek gaan bietjie moeite doen om uit te vind Danie.

Vind ek sommer maklik dié inligting in my Standard Encyclopedia of Southern Africa:

"About 7 species of poplar are grown in Southern Africa, of which 2 are in reality hybrids. The most important of these is Populus deltoides (Carolina or match poplar) [dis nou die een waaroor ons praat], a native of North America.  This species is cultivated in plantation form in the temperate, humid or sub-humid parts of the Transvaal and Natal, chiefly to supply peeler-logs for the match industry."

Verder ...

"Other poplars much planted in Southern Africa for ornament or shade are P. nigra var. italica (Lombardy poplar) ...."

Eerste foto is die Matchwood populier, twede foto is die Lombardy populier.

Attachments

• matchwood poplar.jpg
    matchwood poplar.jpg
    25.9 KB
  • Lombardy poplar.jpeg
    Lombardy poplar.jpeg
    13.4 KB
Baie dankie Dorsland, my oorlede Vader het ook al vertel hoe hy in sy jonkmans dae lorrie gery het na Lion Match Co. toe, en spesifiek van n bos Populiere wat in die omgewing van die R318
Koo/Montagu afdraai op die N1 gegroei het.

My Pa is nou al sandkooi toe so ek kan hom nie meer invra nie.

2StrokeDan said:
My Pa is nou al sandkooi toe so ek kan hom nie meer invra nie.

First time I've heard that one's passing mentioned like that, 2SD. Quite unusual but also old fashioned it would seem.

DL, I was always under the impression the Lombardy was the matchwood one merely because of it being straight up. Thanks for clearing that up.

I also enjoyed your report as this is my way of enjoying the countryside, slowly and taking in the scenery