Daar is geen haas in die Karoo nie

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Dis eintlik 'n gedig geskryf oor Boere krygsgevangenes wat teruggekeer het uit hul ballingskap op St Helena, Ceylon en ander eilande waar die Britte hulle heen verban het.  Met hul terugkeer is die Britte se geskroeide aarde beleid met harde slae aan hul geopenbaar toe hulle hulle verwoeste plase, geslagde vee en verjaagte gesinne moes aanskou.

Dis dié waarvan ek praat as ek sê dat ons volk se geskiedenis met hartseer en weëmoed gevul is.  Lees bietjie die boek "Drie eeue van onreg".

Dankie [member=846]Dirtrat[/member], inderdaad 'n roerende stuk penwerk deur Jan FE Celliers.

Attachments

• Screen Shot 2020-05-13 at 12.06.51.png
    Screen Shot 2020-05-13 at 12.06.51.png
    273 KB
Dis al

Dis die blond,
dis die blou:
dis die veld,
dis die lug;
en 'n voël draai bowe in eensame vlug -
dis al

Dis 'n balling gekom
oor die oseaan,
dis 'n graf in die gras,
dis 'n vallende traan -
dis al

Jan FE Celliers

Baie dankie vd lekker lees so tussen my koffie en middagete  :biggrin:

Die Karoo is en was nog altyd groot.

My volgende vakansie gaan 3 weke NET in die Karoo wees.... dankie vir jou :thumleft:

Die ooptes in die wêreld raak daagliks minder en meer bevolk Roxtar.  Die Karoo is een van die min plekke waar daar nog spasie is om te kan asem skep.  Geniet dit!  :thumleft:

Sien nou eers die thread... baie van die plekke is waar ek ook gery het so jaar of wat gelede op pad na en van MMC Karoo in Middelburg. Lekker!

My agterplaas waar ek groot geword het, Kompassberg,Gordonville, Asemskep van Buks, daai draai waar daai kar le ekke amper ook n bakkie gerol. Daai pad baie dorp toe gery, jys verby Neusberg boerdery...
Die groot wit huis (Daars n trou venue in skuur aan oorkant) was die Kingwills sn gewees, die prinses bly verder terug na NB se kant toe,haar huisie is weggesteek. Pampoenfontein verby, Rooiwal....
My wereld, ek baie fotos van die populiere tydens herfs tyd, een wat jy op brug geneem is op brug net na Jaco se plaas. Doen jou die guns en gaan doen die Suurberge roete noord van Middelburg ook...

GravelFox said:
Baie mooi fotos van bike en die omgewing. Daar is darem niks so mooi soos ‘n bike op grond of stofpad nie. My broer vra elke keer hoekom neem ek so baie fotos van my bike as ek op trip was - as jy nie biker is nie sal jy nie verstaan nie.

In 2016 het ek Lormar race gery met MTB vanaf Fairview plaas na Nieu Bethesda. Ook erens deur ‘n reservaat, miskien een wat jy genoem het.

Geniet daai @ hy is ‘n lekker stofpad vreter.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jy was dan ook by die Prinses van Oranje se plek verby, Piet Pad se Fairview...mis die ou

Bottelboer said:
Die groot wit huis (Daars n trou venue in skuur aan oorkant) was die Kingwills sn gewees, die prinses bly verder terug na NB se kant toe,haar huisie is weggesteek. Pampoenfontein verby, Rooiwal....

Dis seker een manier om te sorg dat daar minimale gaste by jou troue opdaag.  :biggrin:

En die Kingwills..... Wat kan mens nou verder oor hulle sê.

Bottelboer klink of jy van my wereld af kom,  wat is jou van ?  Ek moet jou ken

ajax said:
Oh hel moenie die stamboom skud nie mens weet nie wat val uit!!! ;) :lol8:

ajax said:
Ja nee eks gebore en getoee inni Karoo, baie jare in die karoo gewerk,daars baie min boere wat ekke ken en wat my ken....
Elke dag gewerk in veld, my werk was boere gaan sien, Graaff - Reinet, Aberdeen, Hanover,Colesberg, Noupoort, Jansenville, Steyterleville, Baviaanskloof, De Aar, Britstown, noem n naam en ekke sal hom ken.
En ja ek ken baie stories ook...

Dorsland said:
Bottelboer said:

Dis seker een manier om te sorg dat daar minimale gaste by jou troue opdaag.  :biggrin:

En die Kingwills..... Wat kan mens nou verder oor hulle sê.
Moira Kingwill, nou ander van, haar pa goed geken, Koloniesplaas se Kingwills ook. Kan toe oee in Graaff Reinet se distrik ry, ken elke hek, plaashuis en mense. Ek gaan bike bash reel in Nieu Bethesda kom ons seg so September, gaan dalk by Peet wees of Rooi Peet Ganora, eksal dit post, gaan reel dat boere vir on paaie oopsluit, julle bietjie vat op n baie spesiale trip met interresante mense....

Moira Kingwill, nou ander van, haar pa goed geken, Koloniesplaas se Kingwills ook. Kan toe oee in Graaff Reinet se distrik ry, ken elke hek, plaashuis en mense. Ek gaan bike bash reel in Nieu Bethesda kom ons seg so September, gaan dalk by Peet wees of Rooi Peet Ganora, eksal dit post, gaan reel dat boere vir on paaie oopsluit, julle bietjie vat op n baie spesiale trip met interresante mense....
[/quote]

Jy kan maar reel,  jy sal goeie belangstelling kry!  Mense van so vêr Oos London en Stilbaai sal ook kom :ricky:

Dis reg, gaan n tipiese Karoo ekskursie wees, lekker skaapspit,skaapkop karoo etes, met so bietjie vereversings by... Eksal kyk hoeveel belangstelling daar is,gaan oor Lootsberg ry alipad saam waar trein geloop het, paar mooi plekke. [member=99]LouisXander[/member]

Eish, baaie mooi kiekies, Dorsland. Die gedig van Celliers het my herinner aan "Raka" van NP van Wyk Louw, nie die inhoud nie, maar dit het my aan die skool laat dink, waar ons albei gedigtes gelees het  ;)

Met betrekking aan die AT - hier is 'n moersom adventure ride in Kirgistaan. Dis advertising, maar baaie mooi landskap:
https://youtu.be/mRMMBHBDap4

En daar sit jy, doer vêr van jou land en mense, in 'n vreemde land. :-\  Jammer as ek jou laat verlang het [member=711]Vaufi[/member] , ek weet dit gaan eintlik nooit weg nie.  Dalk skryf jy jou eie gedig as jy eendag ook weer huistoe keer.  :thumleft:

Bly jy het die kiekies geniet.  Ek gaan daai fliek bietjie kyk.

Vaufi said:
Eish, baaie mooi kiekies, Dorsland. Die gedig van Celliers het my herinner aan "Raka" van NP van Wyk Louw, nie die inhoud nie, maar dit het my aan die skool laat dink, waar ons albei gedigtes gelees het  ;)

Met betrekking aan die AT - hier is 'n moersom adventure ride in Kirgistaan. Dis advertising, maar baaie mooi landskap:
https://youtu.be/mRMMBHBDap4

Wow! dis nou waaragtig iets wat ek graag sou wou doen.  Daai paaie deur die hengse groot berge, die yurte, die oop vlaktes.  Sjoe, dis blerrie mooi.  Werklik iets om oor te droom.  :thumleft:

Johan, i’ve always appreciated your philosophy ( re farming , riding Karoostyle, poetry, social commentary etc) as evident in your writings on this forum.

This RR is resonant with your best, and a soulful reminder to all who read it that our lives are getting shorter, and excuses not to be out there in the “ver verlate vlaktes” (you’ll know where that quote comes from....😉) emptier...

Thank you for your kind words and compliments [member=22458]the ruffian[/member], I am humbled. Your quoted words and the rest of them in our beautiful original anthem are a reflection on the person that was CJ Langenhoven.

The heart will always go where the mind wanders.”
Shannon L. Alder

I am sure this landscape near Brulberg, Eastern Cape will touch a chord in you.  :thumleft:

Attachments

• P6150172 (1).jpg
    P6150172 (1).jpg
    171.1 KB