DEUR DIE TANKWA NA VERNEUKPAN

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Karoo Rider

Race Dog
Reaction score
1,135
Bike
Honda CRF-1100L Africa Twin
DEUR DIE TANKWA NA VERNEUKPAN
14 – 17 Augustus 2014

Voor ‘n mens té uit oefening raak vir die ding het ek en ChrisL onlangs weer begin kaarte nader trek vir ‘n bike trippie.  “Oubergpas en Gannagapas asseblief” het ek die bestelling ingesit toe ek my denkbeeldige emmer-lysie weer so ‘n slag onder gedagtes-oë gehad het.  Ons oorspronklike datums is effe gekniehalter toe die Noorweegse weerprofete begin reken dat die Groot-Karoo se dors geles gaan word, en toe my kamermaat boonop aandui dat sy die week daarna vir ‘n kursus in Kaapfontein moet wees (en by my skoonfamilie gaan oorbly) het ons alles met ‘n week uitgeskuif en kon ek tot my spyt haar ongelukkig nie vergesel nie.  Maar tot sy het my punt ingesien en besef dat sy dit nie daar sou geniet het as ek moes saamgaan nie.

Die roete:

TankwanaV-PanTOTAAL_zpsf61ebd1b.jpg

Youtube link na die video: https://www.youtube.com/watch?v=VOGy9GaHjjA
Belangrik:  klik asb op die "ratjie" (Settings) en sit op "480" by die Quality, anders lyk dit maar droewig...

DAG 1:  Ladismith tot Middelpos/Calvinia-area

Dis laatmiddag en ek het skaars by Veldtie gestop toe jaag die padstof twee ruiters die werf in – ChrisL en Dorsland wat saam deurgekom het van Stilbaai af.  Laasgenoemde se eerste kennismaking met dié geweste, en aangenaam verras deur die kontrei se boerbok-bedrywighede, asook waarom die Klein-Swartberge, dan so groot is?

Die volgende oggend het ek en ChrisL gou die laaste goedjies ingepak.

IMG_0074_zpsa946a77b.jpg

Oppad dorp uit gaan ons by Dorsland verby.  Hy het by Veldtie-hulle oorgeslaap en is oppad terug huis toe knap anderkant Graaff-Reinet, maar die vorige aand is daar verskeie ompadroetes aan hom uitgelê wat hy sekerlik eers gaan opsoek het!  Ek en ChrisL vorder fluks verby Anysberg voordat Laingsburg in sig kom.  Met die Oubergpas en Gannagapas wat nog voorlê kies ons kortpad deur tot by die Matjiesfontein - Sutherland teerpad.  Op met die Verlatekloofpas en dadelik val die temperatuur nog so 3ºC toe ons bo-op die plato kom.

Na 'n besoek aan die petrolpomp is dit effens terug op ons teerspoor en draai ons weswaarts af, rigting Oubergpas.  Die bo-Karoo bederf alweer met sy pragtige heuwels en dale, en net toe ek begin wonder waar dié Oubergpas dan is kos dit ankers gooi toe die ooptes wegval voor my.  So ver soos wat die oog kan sien.  En dan nog so ent.

IMG_0076_zps37eed4d0.jpg

IMG_0080_zpsb7af3d0d.jpg

IMG_0078_zps7e53940d.jpg

IMG_0084_zpscf8317a2.jpg

Kort voor lank borrel die koffiewater en die kieste bol onder die droëwors terwyl geologiese teorië uitgeruil word rakende die totstandkoming van dié besondere uitsig.  Met die innerlikes versterk begin ons afsak met die Oubergpas.  Alhoewel steil op plekke is die oppervlak goed en word ons tempo slegs gedemp deur 'n skynbaar verdwaalde Engelsmannetjie met 'n nuwerige Golf voor ons.  Verseker 'n gehuurde motortjie, sou ek sê.

Onder in die vallei aangekom is daar verkeersknope van 'n ander aard voordat ons regs draai rigting Bo- en Onder-wadrif.

IMG_0086_zpsa1232d2e.jpg

IMG_0087_zpsb2726bad.jpg

Kort voor lank begin swaai die spore weer noordwaarts en gaan ons later verby die Tankwa-Karoo Nasionale Park se kantore.  'n Ent verder styg die pragtige Gannagapas voor ons uit en begin klim ons weer terug tot bo-op die plato.

IMG_0088_zps7a1b48e8.jpg

IMG_0089_zps4d466674.jpg

IMG_0093_zps070c9fc9.jpg

Bo aangekom tref ons 'n ongemaklike stuk kleipad aan.  Die diep spore het hard geword met gate in die spore, en nes daar wil oorgesit word derde toe dan vang jy een van daai gate, maar kan weens die walle ook nie uitswaai nie.  Een geluk darem was dit dit nie regtig nat was nie, behalwe vir 'n paar poele staande water.

Knap voor Middelpos draai ons links af op die Rooiwal-pad.  'n Ent tevore het twee skaapboere ons ingelig dat die verlate huis waar ek en ChrisL wou gaan oorslaap het, intussen afgebreek is sodat die boumateriaal elders kon aangewend word.  Nietemin is ons toe in daai rigting oppad, en met laatmiddag wat vinnig nader kom steek ons vas by 'n paar ou klipgeboutjies langs die pad.  Slaapplek vir vanaand?  Hoekom dan nou nie?  So by myself doop ek die plek sommer die "Rooiwal padkamp", maar later by die huis sou ek op 'n ou kaart opmerk dat dié deel ook bekend staan as "Knegsbank".

IMG_0099_zps2b69d8f1.jpg

IMG_0097_zps83ebb976.jpg

IMG_0096_zps496027a1.jpg

Kort voor lank kry ons 'n lenige besoeker:  'n swart windhond wat kom kennis maak met die twee indringers.  'n Stukkie droëwors later is ons ou maats en word daar skaamteloos van ChrisL se slaapsak gebruik gemaak teen die kruipende aandlug.  Die skaaptjops se bene en oortollige vet word met toe oë eenkant gekou - sekerlik nie 'n aldag lekkerte vir dié ou siel nie.

IMG_0116_zpsec6328e0.jpg

IMG_0100_zps4215c4f5.jpg

IMG_0104_zpsfa43b964.jpg

IMG_0103_zpsf0e1cb66.jpg

IMG_0106_zps68cee57f.jpg

Met die mage vol en laaste beker slaapkoffie gedrink gaan kruip ons in.  Rooiwal se swart hond wag ook nie vir 'n amptelike uitnodiging nie en stap doodsluiters saam met ChrisL by sy tent in asof hy dit nou al jare lank elke aand so doen!  Die tente en fietse is reeds sopnat gedou en ek kan voel dat die nag gaan koud word.  Ek dink terug oor die dag.  Ek het twee van my moet-doen passe gery, en wat 'n voorreg was dit nie.

IMG_0113_zpsc9f75f68.jpg

DAG 2:  Middelpos/Calvinia-area tot Verneukpan

Ek was vroeg wakker en lê en luister na die oggendgeluide.  In die tent langsaan vermoed ek is 'n gedempte meningsverskil aan die plaasvind, maar Rooiwalhond gee nie samewerking nie.  Dan's dit weer stil.  Ek staan op en tot my verbasing het die dunnerige takkies waarmee ons gisteraand vuur gemaak het, wragties nog kooltjies in die as wat gloei.  Ek sit nog takkies op en 'n paar asems later sit ek en hande warm maak.

IMG_0111_zpse218c547.jpg

IMG_0109_zpsc899f690.jpg

IMG_0108_zpsa7a58261.jpg

Nie lank nie of Rooiwalhond en 'n effe oorblufde ChrisL kom uit die tent gekruip.  ChrisL mompel iets van "iemand wat 'n muishond gevreet het" maar ek maak of ek nie hoor nie.  

IMG_0110_zpsae38016a.jpg

Skaars drie tree verder lig die hond been op en begin verlig sy ander naglange nood.  Ek raak besig en toe ek later sien staan hy nog steeds daar op drie bene.  Teen dié tyd staan die stoom al om hom maar steeds is daar geen einde aan die verlossing nie!  Ek en ChrisL lag lekker oor hoe die ou se voete seker al seer gestaan is, hy moes seker vreeslik geknyp het maar was nie lus vir die erge oggendkoue buite die tent nie.

IMG_0114_zpsfba1d344.jpg

Boeretroos in die hand word die dag se roete bespreek.  Ons oorweeg eers iets in die Nieuwoudville / Vanrhynsdorp omgewing, maar weervoorspellings van kort tevore het nog aanduidings van moontlike reën voorspel.  ChrisL weet ek was nog nie op Verneukpan nie, en toe hy die voorstel maak voel ek eintlik sleg en probeer my opgewondenheid onderdruk:  die Oubergpas en Gannagapas was al vir my 'n ervaring genoeg, en hiervandaan verder moes ons eintlik paaie ry waar hy ook nog nie was nie.  Ek besef egter gou dat as ChrisL nie ou paaie en plekke weer ry nie, hy seker glad nie sal ry nie, want noem 'n pad en die man ken hom soos sy eie oprit!

Ons trek weg en los Rooiwalhond se gesig in die spieëltjie agter.  Kort voor Calvinia wil ons gaan groet by Piet de Lange waar ons 'n vorige keer so lekker gekuier en oorgebly het.  "Die baas hy's daar by die veld, Maneer", word ons teleurgestel en draai maar om.  Op Calvinia maak ons vol petrol by die eerste vulstasie, en voel heel volksvreemd toe die dame daar die "Americano" koffie aanbeveel op ons navraag.  Ook toe heel gaaf afgegaan, maar ons glo tog dat iets soos 'n "Calviniano" dalk meer gepas sou wees in dié geweste.

Sowat 17km buite Calvinia draai ons noordwaarts en kruis die spoorlyn.  Nie lank nie of die voorstede van Klipwerf verskyn op die horison.  Ons draai regs by die vurk en vat die gawe pad verder die vlaktes in.  Reuse klipstapels beman die pad op sekere dele, en 'n hek of twee verder sluit ons by Lekkeroog aan op die Loeriesfontein / Brandvlei pad, min of meer in die middel van dié 121km-lange pad.

Op Brandvlei aangekom is die slaghuis gesluit oor middagete.  'n Klipgooi verder gooi ons petrol in en ondersteun sommer die Windpomp restaurant vir ietsie te ete terwyl ons wag vir die slaghuis.  Na die vleis en ander proviant vat ons die R357 ooswaarts na Van Wyksvlei en draai sowat 60km daarna noordwaarts na Swartkop en Verneukpan.  Aangekom by die plaas ontmoet ons vir Louis en hy vertel die bekende stories van die pan se verskeie landspoed rekordpogings.  In 2006 het Johan Jacobs op die pan verongeluk teen ongeveer 500km/h, en Louis wys my die wrak agter die stoormuur.  Jet-enjin diekant, die raam en wiele daaikant, uitmekaar.

Ons kom op die pan aan.  Wat 'n belewenis.

IMG_0122_zpsaf2193ca.jpg

Ons ry tot by die kampterrein maar ek brand om so bietjie te gaan verken.  ChrisL gee 'n paar aanwysings rakende die plaasgrense en waarsku teen klei-dele wat soms skielik voor jou kan teegekom word.  Ek ry sommer net groot kringe in die rondte op die pan en die gevoel van "oopte" is onbeskryflik.  Spoed en rigting raak amper twee onbenullige faktore aangesien jy by absoluut niks verbybeweeg nie.  Later sluit ChrisL by my aan en ons neem foto's by die enigste landmerk op die pan - die paal met die klok wat destyds in 'n TV-advertensie gebruik is en nooit agterna verwyder is nie.

IMG_0124_zps5e0002e5.jpg

IMG_0125_zps4c2d69b7.jpg

IMG_0129_zps1719395a.jpg

IMG_0135_zps806f5616.jpg

BMW's is goed geballanseerde motorfietse... of dis die pan wat so gelyk is!

IMG_0131_zps38445954.jpg

IMG_0134_zps35220639.jpg

IMG_0147_zps7afa2dea.jpg

IMG_0143_zps9b307c76.jpg

ChrisL gaan ry ook vir oulaas so draai voor ons terug kamp toe gaan, en toe's dit een van daai "op die regte tyd, op die regte plek"-oomblikke...

IMG_0155_zps1738f184.jpg

IMG_0154_zps8d99a080.jpg

By die kamp is daar ook ander gaste die aand, 'n groep van vier dames uit die Hermanus distrik wat op 'n "ladies tour" is.  Die aand kuier  en gesels ons lekker, en soos dit gereeld gebeur besef mens gou hoe klein die wêreld is as die een ook vir tannie so-en-so op daai dorp ken, of hier gewerk het saam met daai een se neef, ens.  Ek en ChrisL beproef met groot sukses Brandvlei se lekker skaapvleis, en ter voorbereiding vir die nag se koeligheid word 'n soetigheidtjie uit die Namaqua-kelder genuttig voor inkruiptyd.

IMG_0156_zps4b542b29.jpg

DAG 3:  Verneukpan tot naby Fraserburg

Die volgende oggend word ons weereens begroet deur 'n sonsopkoms soos  min.  Hier moet mens vir 'n week of twee sommer net kom sit en jou verkyk aan die niks en die leeg, en luister na die stilte.

IMG_0158_zps285b85df.jpg

IMG_0161_zps09ee8cf1.jpg

IMG_0165_zpsd4e34cfc.jpg

Die kamplapa en braaiplek:

IMG_0166_zps8cc2800a.jpg

Ons is opgepak en gaan gee die heksleutel weer af by Louis op die plaas.  Hiervandaan ry ons basies reg suid op 'n lekker pad wat direk in Williston uitkom.  ChrisL wys my die pragtige kerkgebou uit klip, en ons gaan eet ruim in die Williston Mall se Doppiesbar met sy duisende aandenkings en antiekhede.

20140816_112133_zps14b11982.jpg

20140816_113738_zps2d1d7a50.jpg

Vanaf Williston ry ons oor die Sakrivier en draai suidwaarts af rigting Sutherland.  By Vlieëkraal draai ons links af en ChrisL wys my die pragtige, onbewone ou plaashuis waar hy jare gelede een aand oorgeslaap het.  As dit net nie so ver was nie kon ek myself sien sit op daai stoep oor naweke...

Op Fraserburg aangekom wil ons vir vriende van ChrisL, Elmar en Luzaan, gaan groet en moontlik uitvra oor hul jaghuis waar ons graag die nag wil slaap.  Sonder selnommer of presiese aanwysing oor hoe om by hul plaas uit te kom, vat ChrisL sommer 'n kans toe 'n plaasbakkie by die petrolpompe stop.  "Maar kom ek roep hom sommer op die radio", word ons gou gehelp en twee sinne later is ons oppad na hul plaas toe.

By die netjiese werf aangekom ontmoet ons vir Elmar.  Sonder dat hy my ken voel mens sommer dadelik tuis en word jy oorlaai met gasvryheid terwyl Luzaan koffiewater op die Aga-stoof sit.  Die jaghuis is ongelukkig nie beskikbaar nie, maar ons slaap sommer by hulle dan?  Ouma kuier ook daar en ons wil nie die kinders ontwrig nie, dus slaan ek en ChrisL sommer tent op langs die huis.  Dis 'n lekker warm aand en toe Elmar die een rooster vleis na die ander braai begin wonder ek later of daar nog mense oppad is?  Maar nee, dit was net vir ons, en later haal ek maar skamerig van ons gebreekte koekies en beskuitjies uit om so langs die vuur te eet.

Baie nice RR en pics. Hy lees ook lekker  :thumleft:

Waar is die pad ?

Attachments

• pad.jpg
    pad.jpg
    95 KB
DAG 4:  Fraserburg tot Ladismith & Stilbaai

Die volgende oggend pak ons op.  Elmar ry self 'n spogblou 1200GS, en hy en Luzaan gaan 'n ent saam met ons ry.  Ek stap egter eers 'n lekker ent die kop uit en verkyk my aan die veld en die klippe, en besef dat dinge seker ook maar hard kan raak hier toe ek 'n dassie-skedel optel.

IMG_0177_zps7349cfd7.jpg

IMG_0167_zps2bb0af11.jpg

IMG_0170_zpscea68453.jpg

Op Fraserburg word weer volgemaak voor ons dorp-uit ry.  Ons begin die pragtige Theekloofpas afsak.  Op 'n stadium hou Elmar stil om vir ons iets te wys:  dis 'n gedenksteen vir 'n jong man wat destyds oppad was na sy eie troue.  Sy bruid het egter gewag en gewag, maar toe hulle uiteindelik na hom gaan soek het hulle hom stroom-af dood aangetref nadat hy deur 'n skielike stroom water in die kloof afgespoel is.

20140817_095217_zps605307b5.jpg

Later draai ons af Merweville toe en stop vir ietsie te peusel.  Dis my eerste trip met my nuwe Enduristan XS Base Pack, en twee knippies later het ek my waterbottel en eetgoed byderhand.  Inderdaad een van daai toebehore wat mens nie kan dink hoe jy voorheen sonder dit reggekom nie!  Ons neem die pragtige kronkellende grondpad daarvandaan tot by Koup stasie op die N1.  Die twee klein passe op die pad, nl. Stel se nek en Geelpoort se nek, dwing jou fokus op die pad en is die teerpad sommer ekstra vervelig toe ons by hom aansluit!

IMG_0184_zps68302af8.jpg

IMG_0181_zps9e875a39.jpg

IMG_0182_zps50d0dbc1.jpg

Op Laingsburg aangekom eet ons vier saam in die Wimpy.  Hiervandaan gaan Elmar en Luzaan op ry na Sutherland, en daarvandaan huiswaarts tot naby Fraserburg.  Wat 'n voorreg om hierdie twee mense te kon ontmoet.  Elmar en Luzaan, nogmaals dankie vir die lekker kuier daar by julle!

Ek en ChrisL kom toe deur Ladismith toe, en na 'n koeldrank is die Riethuiskraler terug oor die Langeberg.  Elke keer dink ek dat 'n trip nie kan beter nie, dan verbaas die volgende een my weer.  Chris, weereens baie dankie, ons maak iewers weer so!  

En toe, nou's my keel droog getik, gooi jou kant van die saak!!! :deal:

Dankie dit was n lekker trippie saam met julle . Mooi fotos en daai een van Chris op Verneukpan is n voorbladfoto !

subie said:

Waar is die pad ?

Subie, dis die Oubergpas (daar's mos verskeie), maar dis die een so ent buite Sutherland as mens weswaarts ry na die Tankwa Reservaat.

Karoo Rider said:
subie said:

Waar is die pad ?

Subie, dis die Oubergpas (daar's mos verskeie), maar dis die een so ent buite Sutherland as mens weswaarts ry na die Tankwa Reservaat.

:thumleft:

Ek is al twee keer deur Gannaga pas maar nog nooit op Sutherland of Oubergpas gewees nie. Sal plan moet maak maar ook in gedagte hou dat die wereld laat my broek bewe as die paaie nat is.

Dis nou 'n besondere trip en besondere mooi kiekies.

Dankie vd deel.

Verneukpan is nog op my "bucketlist".........

Inplaas dat ek nou sommer saam julle manne verder gery het.  Dis 'n lekker RR KR, jy het waaragtig 'n slag met 'n kamera jong. Daar is 'n paar bitter mooi fotos, veral daai klompie op die pan.  Ek was nog nooit in daai geweste gewees nie, sal moet plan maak.  Dankie vir die deel.

Dorsland said:
Inplaas dat ek nou sommer saam julle manne verder gery het.  Dis 'n lekker RR KR, jy het waaragtig 'n slag met 'n kamera jong. Daar is 'n paar bitter mooi fotos, veral daai klompie op die pan.  Ek was nog nooit in daai geweste gewees nie, sal moet plan maak.  Dankie vir die deel.

Einste wat ek en Chris op Laingsburg staan en praat het.  Kon dalk na Anysberg met die Vleiland-pad deur Seweweekspoort teruggegaan het R62 toe?  Dalk sou die dag dan miskien bietjie lank word om nog Graaff-Reinet toe te ry - maar daar's altyd 'n volgende keer!