Die Laaste dag: Saterdag 3 Februarie 2018
Ek is vroeg op na ons lekker kuier en groot praaitjie oor hoe ons die werel 'n beter plek gaan maak. Pieter en Diena was goed vir my, twee vreemdelinge wat my soos 'n ou vriend onthaal het. Hulle het my gelos om myself uit te laat in die vroee oggend ure. Koffie en beskuit is vir my reggesit en na ek so stil as moontlik probeer pak het, stoot ek vir Chris soos 'n dief in die nag tot buite hul kompleks voor ek rigting noord vat.
Net na 5 na die 3de probeerslag kry ek n vulstasies wat al besigheid doen en maak my tank vol. Ek is elke keer verbaas met die brandstof verbruik gemiddeld so 22km/L. Laat my dink aan wyse woorde wat ek iewers raak gelees het oor alleen ry, Die ou het gese op so solo trip moet jy net 2 goed doen Jy moet jouself en jou Ysterperd oppas soos goud. Die woorde het oor en oor deur my gedagtes gegaan en elke keer net meer sin gemaak.
Die dag het uit niks anders bestaan as net ry nie, my doel was om teen middag ete by die Kasumbalesa grenspos uit tekom waar Jacob vir my wag. Die pad het besiger geraak soos die son opkom en padreels waar meeste van die tyd geignoreer. My eerste stop is net voor Kabwe by die Fig tree regte boere tiepe padstal... Hier het ek n koffie en bacon en kaas toebie geniet en die mense bewonder. Baie blankes in die area maar hulle is nors groet nie en maak nie maklik geselsies nie. die ander ouens groet en gesels lekker....
Van hier af mik ek toe vir Ndola en hier maak ek toe ietwat van n berekenings foutjie ek draai links by Chikoti om vir Ndola mis te ry die pad is tog geteer..... nee meneer jy maak n fout dit is duidelik dat hulle hier moeg is vir die teer pad en weer n grond pad wil he... groot gate orals. "in England they drive on the left in Africa we drive on what is left" #unknown
Ek is tog dankbaar dat geen konstabels my op die pad gehinder het nie en vorder goed ek gaan betyds wees..... Ek is meer as 10 keer gestop by padblokades in Zambia maar nooit moeilikheid gekry nie almal wil maar net bietjie geselsies maak en jou tyd mors.
Volgende stop is in Chingola, hier het ek gestop vir brandstof en om n hand vol Faackyous pille te drink vir die nagmerrie wat vir my wag daar by die grens. Ek wonder of dit nie dalk my gesindheid was oor die spesifieke grenspos wat dit vir my so moeilik gemaak het nie.
Net na 12:00 kom ek by die grespos, ek sien hoekom niemand ooit handopsteek om hier heen te kom as hulle nie hoef nie. Ek Kan nie een grenspos vergelyk met die een hier is dit Chaos trokke staan vir kilometres opgehoop in een helse verkeersknoop. Ek vleg deur die verkeer soos n warm koeksister "When in Rome" met meeste van my geduld reed gebruik word ek gegroet deur Jacob en sy span van so 5 runners wat my groet soos ou vriend. Dit laat my glimlag terwyl die hemele weer oop maak...
Hier begin die stront elke grenspos amptenaar het Gupta bloed in hom van Zam tot in DRC.... Aan die Zam kant betaal ek my heel eerste bribe in my kort lewe 20 USD omrede ek nie 'n Police clearance gehad het nie. Na dit afgehandel is moes ek hoor dat die res van die staff op ete is en ek so bietjie moet wag geen problem nie ek wag ons het moes baie tyd. Gelukkig nie te lank gewag nie en ons is deur.
DRC kant, hier het ek geweet gaan ek betaal en wag so was reg vir dit ek het my self baie mooi gedra al moet ek dit nou self se. My ervaring en onkostes hier gaan dalk buitensporig klink maar ek het voorberei vir dit en dalk nog beter afgekom. Omrede ek n werkspermit het is hulle vol stories want baie ouens bring hulle rygoed op en bring dit nooit weer terug nie. Die Clearing agents het aanvanklik gese ek gaan tussen 2000 en 3000 USD deposito moet betaal voor ek 'n TIP kry net omdat hulle dit kan doen en daai geld kan ek maar op my maag skry se hulle. Dit is toe nou hier waar Jacob handig ingekom het kyk ek weet hy het my nogsteed ietwat sonder olie gery maar alles het goed uitgewerk.
Ek het nie eers self gegaan om my paspoort gestempel te kry nie. Behalwe dat ek my hele bike moes aflaai en my goed uitpak en toe later nog die seat afhaal en airboks oopmaak was dit regtig nie te onaangenaam nie en verseker 'n belewenis en n half.
Ek is net na 17:00 klaar met alles en deur die grens met al my papiere. Hier is baie motorfiets taxies en die ouens het hulle omtrent verkyk aan my YSTER. Ek was trots en my hart het weer lekker geklop soos hy moet al was my sak amper 500USD ligter.
Van hier af is dit nog so 140 km plaas toe en ek is bitter bang om in die donker te ry veral hier. Ek het nie n ander uitweg nie ek moet maar druk, Die tweede grootste stad in die Kongo le tussen my en my eind bestemming 20 km van kak en hare daar is nie ander woorde wat dit kan beskryf nie. Ek is daar deur en niemand het my gehinder nie!
Skuins na 19:00 stop ek op die plaas, die vuur het reeds gebrand en ek het vir 'n slag gedoen wat ek gese het.....